هفت بانک برای نوسازی بافت های فرسوده تسهیلات پرداخت می کنند

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران گفت: تعداد بانک های عامل پرداخت کننده تسهیلات برای نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده شهری هم اکنون به ۷ بانک رسیده است. محمد سعید ایزدی در گفت و گویی افزود: پیش از این تنها ۵ بانک پرداخت تسهیلات نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده را برعهده داشتند …

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران گفت: تعداد بانک های عامل پرداخت کننده تسهیلات برای نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده شهری هم اکنون به ۷ بانک رسیده است.

محمد سعید ایزدی در گفت و گویی افزود: پیش از این تنها ۵ بانک پرداخت تسهیلات نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده را برعهده داشتند اما با اعلام آمادگی بانک مسکن و قوامین هم اکنون تعداد آنها به ۷ بانک افزایش یافته است.

وی با بیان آنکه از بهمن ماه سال گذشته تاکنون ۲۷ هزار و ۵۰۰ متقاضی واجد شرایط برای دریافت تسهیلات یادشده به بانک های عامل معرفی شده اند، گفت: تاکنون همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات نوسازی بافت های فرسوده خوب بوده و همه آنها به سهمیه های تعیین شده خود پایبند هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به میزان سود تسهیلات نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده شهری، یادآور شد: با توجه به کاهش سود تسهیلات بانکی قرار است بانک ها برای عقود مشارکتی این تسهیلات ۲۴ درصد و برای عقود فروش اقساطی آن ۲۱ درصد سود در نظر بگیرند که ۹ و ۱۰ درصد آن به صورت یارانه ای توسط دولت به بانک ها پرداخت می شود.

به گفته مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، هم اکنون بانک مسکن اعلام آمادگی کرده برای پنج هزار متقاضی نوسازی بافت های فرسوده شهری تسهیلات پرداخت کند و معرفی متقاضیان واجد شرایط در دست اقدام قرار گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اولویت های شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در پرداخت تسهیلات سال ۹۴، افزود: اولویت ما در پرداخت نوسازی بافت های فرسوده ارایه این تسهیلات به انبوه سازان، زنان سرپرست خانوار، پلاک های تجمیع شده و انجام نوسازی به علت شرایط خاص واحد فرسوده است تا طبق شیوه نامه های مربوطه به واجدین شرایط پرداخت شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا