وضعیت واحدهای تولیدی خراسان رضوی نگران کننده است

رحمت الله پورموسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: بسیاری از کارفرمایان از آب گل‌آلود شرایط دشوار اقتصادی ماهی می‌گیرند و حق و حقوق کارگر را پرداخت نمی‌کنند. پور موسی افزود: درست است که در حال حاضر شرایط برای کارفرمایان سخت شده ولی برخی از آنها این شرایط را بهانه‌ای برای …

رحمت الله پورموسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: بسیاری از کارفرمایان از آب گل‌آلود شرایط دشوار اقتصادی ماهی می‌گیرند و حق و حقوق کارگر را پرداخت نمی‌کنند.

پور موسی افزود: درست است که در حال حاضر شرایط برای کارفرمایان سخت شده ولی برخی از آنها این شرایط را بهانه‌ای برای تضییع حق کارگر قرار داده‌اند.

وی بیکاری را یک مشکل کشوری دانست و تاکید کرد: در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که هم کارگر و هم کارفرما در معرض ضرر هستند و نیاز به همراهی و همکاری دولت دارند.

رئیس کانون شورای اسلامی کار خراسان‌رضوی با اشاره به مشکلات زیادی که به دلیل افزایش نرخ بیکاری در کشور به وجود آمده است خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد روی درآمد خود برای هزینه‌ها حساب باز می‌کنند و بعد از آن در پایان مهلت قرارداد خود اخراج شده و هزینه‌هایشان باقی می‌ماند.

پورموسی افزود: این موضوعات خود به خود مشکلات زیادی از جمله روی آوردن به خلاف و بزهکاری در جامعه را ایجاد می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون بسیاری از واحدهای قدیمی به دلیل مشکلات مالی به تعطیلی کشیده شده‌اند تصریح کرد: در واقع در این مورد شرایط برای کارفرما نیز به حدی رسیده که مجبور به تعطیلی واحد تولیدی شده است به بیان دیگر ریشه این مشلات باید از ابتدا خشکانده شود.

رئیس کانون شورای اسلامی کار خراسان‌رضوی ایجاد امنیت شغلی برای کارگران را از وظایف وزارت کار عنوان کرد و تصریح کرد: باید شرایطی را برای کارگر فراهم کرد که بتواند روی شغل در مواردی که کارفرما حقی ندارد حساب کند.

پورموسی بیان کرد: به این معنی که کارفرما چون امکان انعقاد قراردادهای کوتاه مدت را دارد در پایان قرارداد بدون توجه به عملکرد آن کارگر، او را از کار اخراج کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا