اقدام پسندیده رئیس جدید کمیته امداد

ضوابط اجرایی بودجه سال ۹۴ با ۳۸ ماده و تبصره توسط سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) جهت اجرا به ادارات کل کمیته امداد در سراسر کشور ابلاغ شد. در فصل نخست این بخشنامه به حمایت و سلامت خانواده‌های کمیته امداد اشاره شده است. در این بخش آمده است حوزه حمایت و …

ضوابط اجرایی بودجه سال ۹۴ با ۳۸ ماده و تبصره توسط سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) جهت اجرا به ادارات کل کمیته امداد در سراسر کشور ابلاغ شد.

در فصل نخست این بخشنامه به حمایت و سلامت خانواده‌های کمیته امداد اشاره شده است. در این بخش آمده است حوزه حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد موظف است پرداخت کمک معیشت ماهیانه مددجویان مورد حمایت را براساس کد ملی سرپرست و اعضای تحت پوشش خانوار پرداخت نماید.

تبصره : حوزه حمایت و سلامت خانواده موظف است به منظور مصرف بهینه اختیارات حمایتی با رویکرد توانمندسازی مددجویان، حداکثر ظرف مدت یک ماه برنامه پیشنهادی خود را با هماهنگی مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات تهیه و به رئیس کمیته امداد امام (ره) ارائه نماید.

در ماده سوم این بخشنامه آمده است: حوزه حمایت و سلامت خانواده موظف است نسبت به ادامه طرف پایش و خارج نمودن مددجویان فاقد شرایط و مورد حمایت قرار دادن نیازمندان واجد شرایط تا سقف تعیین شده ظرف یک ماه آینده اقدام نماید.

ماده چهار: حوزه حمایت و سلامت خانواده موظف است با در نظر گرفتن توان بالقوه و بالفعل خانواده‌های مورد حمایت، مجموعه وام‌های قابل پرداخت به آنان را بدون وام اشتغال اعم از تسهیلات بانکی و منابع داخلی امداد را حداکثر ۲۰۰ میلیون ریال تعیین نماید.

ماده پنج: حوزه حمایت و سلامت خانواده موظف است، حداقل ۵۰ درصد اعتبارات فعالیت‌های کمک‌های موردی را به صورت وام پرداخت نماید؛ پرداخت ۳۰ درصد از اعتبارات وام مذکور با تضمین آسان به مددجویان بلامانع است.

ماده شش: تائید و پرداخت وام قرض‌الحسنه ضروری به نیازمندان در سطح مدیریت شهرستان حداکثر تا ۵ میلیون ریال تعیین می‌گردد.

در ماده دهم سرفصل حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد آمده است: بیمه نمودن مددجویانی که در طی سال، روستای محل سکونت آنان به شهر تبدیل می‌شود یا جمعیت شهر از ۲۰ هزار نفر فراتر می‌رود، در سال اجرای بودجه ممنوع است.

در بخش دیگری از ضوابط اجرایی بودجه سال ۹۴ و در ماده ۲۴ و در بخش امور بین‌الملل آمده است: با عنایت به رویکرد واگذاری تصدی امور اجرایی دفاتر خارج از کشور به نیروهای بومی کشورهای هدف، ترتیبی اتخاذ شود حداکثر تا پایان آذرماه سال جاری نسبت به خاتمه ماموریت کاری همکاران ایرانی شاغل در دفاتر مزبور اقدام گردد.

در ماده ۲۵ آمده است: کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده نقدی و غیرنقدی در داخل کشور بابت کشورهای خاص با هدف تعیین، می‌بایست عیناً برای همان کشور ارسال یا هزینه گردد.

در ماده ۲۶ نیز تاکید شده که ماموریت‌های خارج از کشور ممنوع بوده و ضروری است تبادل تجربیات در زمینه سایر کشورها با استفاده از ظرفیت‌های داخل کشور انجام پذیرد.

، در ادامه این ماده، تبصره‌ای ذکر شده که عبارت است از اینکه موارد ضضروری با تائید رئیس امداد امام (ره) بلامانع است.

در ماده ۲۷ و در سرفصل تملک دارایی‌های سرمایه‌ای این بخشنامه آمده است: در تخصیص اعتبارات به پروژه‌های احداث و تکمیل ساختمان و مراکز خدماتی و حمایتی، تکمیل ساختمان‌های بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در اولویت قرار گیرد.

در ماده ۲۶ این بخشنامه آمده است: شروع به احداث و توسعه ساختمان‌های حمایتی و خدماتی در سراسر کشور ممنوع بوده و موارد خاص صرفاً پس از تائید رئیس امداد امام (ره) قابل انجام است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا