تقویت پهنای باند اینترنت در کشور نیاز اساسی است

به گزارش خبرنگار موبنا، “عباس رجایی” ظهر امروز در مراسم افتتاح ۶۱۰ پروژه مخابراتی در استان مرکزی با اشاره به اینکه مخابرات استان مرکزی تاکنون توانسته به عنوان یک مرکز خلاقیت به خوبی کار کند، اظهار داشت: باید تلاش شود تا به منظور برنامه‌ریزی برای آینده بتوانیم ترسیم درستی از برنامه‌ها داشته باشیم. وی افزود: …

به گزارش خبرنگار موبنا، “عباس رجایی” ظهر امروز در مراسم افتتاح ۶۱۰ پروژه مخابراتی در استان مرکزی با اشاره به اینکه مخابرات استان مرکزی تاکنون توانسته به عنوان یک مرکز خلاقیت به خوبی کار کند، اظهار داشت: باید تلاش شود تا به منظور برنامه‌ریزی برای آینده بتوانیم ترسیم درستی از برنامه‌ها داشته باشیم.
وی افزود: در حال حاضر در حوزه برنامه‌های کشور بی‌توجهی به برنامه‌های ۵ ساله توسعه و نیز نبود یک برنامه منظم هزینه و تنظیم هزینه سبب بروز مشکلاتی شده که بخش اقتصاد کشور را با چالش مواجه کرده است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در برنامه‌های سوم و چهارم باید به رشد ۸ درصدی دست پیدا می‌کردیم که این مهم نیز محقق نشد و درآمد سرانه و رفاه اجتماعی که در برنامه‌ها ترسیم شده بود را نتوانستیم به دست بیاوریم.
رجایی با اشاره به اینکه باید برنامه‌ای با عنوان تولید ثروت را ترسیم کنیم، گفت: باید در برنامه ششم به بعد به تولید و توسعه ثروت توجه شود و یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین مسیرهای تولید ثروت در حال حاضر ارتباطات است.
وی افزود: باید تلاش شود تا بتوانیم آموزش را از حالت کلاسیک خارج کنیم زیرا آینده آموزش در دنیا اینترنتی بوده و آموزش به عنوان یکی از ابزارهای تولید ثروت و توسعه در جوامع محسوب می‌شود که شرکت مخابرات با دقت نظر در این بخش و به کارگیری اولویت‌های آموزشی می‌تواند در این راستا گام بردارد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فرآیند جهانی سازی آموزش در کشور و بهره‌گیری از مزیت‌های تولید علم در این حوزه از راهکارهایی است که شرکت مخابرات می‌تواند از آن به منظور رشد و توسعه ارزش افزوده ملی استفاده کند.
رجایی با اشاره به اهمیت استفاده از ماهواره میان برد مخابراتی گفت: اگر این مهم محقق شود ایران توانسته به موفقیت و پیروزی دست پیدا کند و به دنبال تحقق این مهم تقویت پهنای باند اینترنت در کشور نیاز اساسی بوده وباید توان رقابتی و علمی کشور در فضای مجازی در مقایسه با دیگر کشورهای دنیا مورد توجه قرار گرفته و در ان تجدید نظر شود.
وی افزود: تقویت زیرساخت‌ها در راستای تسلط بر حوزه مزیت‌های دنیای فناوری و اطلاعات و علم باید به سرعت ایجاد و تقویت شود و بتوانیم با بالا بردن ضریب امنیتی به رشد و توسعه مانند کشورهای پیشرفته دست پیدا کنیم.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا