صادرات زعفران مختل شد

غلامرضا میری از افزایش مجدد قیمت زعفران در بازار خبر داد و اظهارداشت: قیمت این محصول از ۲۰ فروردین‌ماه تاکنون نزدیک به ۵۰ درصد افزایش یافته است. وی، ایجاد اختلال در روند صادرات و توزیع داخلی طلای سرخ را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: قیمت زعفران پوشال که ۲۰ فروردین ۴ میلیون و …

غلامرضا میری از افزایش مجدد قیمت زعفران در بازار خبر داد و اظهارداشت: قیمت این محصول از ۲۰ فروردین‌ماه تاکنون نزدیک به ۵۰ درصد افزایش یافته است.
وی، ایجاد اختلال در روند صادرات و توزیع داخلی طلای سرخ را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: قیمت زعفران پوشال که ۲۰ فروردین ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بوده، در حال حاضر به ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.
میری با بیان اینکه وقتی ما برای خرید زعفران به کشاورزان مراجعه می‌کنیم آنها عنوان می‌کنند محصولی در اختیار ندارند، افزود: دلالان زعفرانی را که در حال حاضر ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارد، ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به صورت یکساله از کشاورزان خریداری و دپو کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه افزایش ۲۷ درصدی صادرات زعفران باعث شد تا کاهش تولید این محصول محسوس شود، گفت: دلالان هم از این وضعیت سوء استفاده کردند و در حال حاضر بازار مختل شده است. ‌

دکمه بازگشت به بالا