توضیح‌وزارت‌بهداشت‌درباره‌کمبود‌سرم‌های‌تزریقی

دکتر رسول دیناروند در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برخی کمبودها و محدودیت‌های ایجاد شده در دسترسی به سرم‌های تزریقی، گفت: از هفته گذشته توزیع محلول‌های حجیم تزریقی در داروخانه‌های منتخب مجاز شده است. وی در این باره افزود: این فرآورده، فرآورده‌ای است که لزوما تزریقی بیمارستانی است و از آنجا که به دلیل مشکلات کیفیتی، …

دکتر رسول دیناروند در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برخی کمبودها و محدودیت‌های ایجاد شده در دسترسی به سرم‌های تزریقی، گفت: از هفته گذشته توزیع محلول‌های حجیم تزریقی در داروخانه‌های منتخب مجاز شده است.

وی در این باره افزود: این فرآورده، فرآورده‌ای است که لزوما تزریقی بیمارستانی است و از آنجا که به دلیل مشکلات کیفیتی، یکی از خطوط اصلی تولید این دارو از بهمن ماه گذشته از خط خارج شد، توزیع این فرآورده را بویژه در بیمارستان‌ها نظارت می‌کردیم تا کمبودی در بازار ایجاد نشود.

دیناروند ادامه داد: این فرآیند دو – سه ماه ادامه داشت و به دنبال آن در داروخانه‌ها نیز کمبودی وجود داشت. البته نظارت‌های ما بر این روند وجود داشت و همچنان معتقدیم که سرم‌های تزریقی برای بخش سرپایی نیست و تزریقی بیمارستانی است.

وی افزود: به دنبال اقدامات و اصلاحات صورت گرفته، خط تولیدی که از رده خارج شده بود از هفته گذشته با ظرفیت کامل تولیدات لازم را انجام می‌دهد. اکنون به هیچ عنوان مشکل تولید سرم‌های تزریقی را نداریم و محدودیت‌های توزیع برطرف شده است.

دیناروند با بیان اینکه بیش از یک ماه است که مشکل تولید سرم‌های تزریقی حل شده است، ادامه داد: در حال حاضر کمبودی از نظر تولید و توزیع سرم‌های تزریقی نداریم و جای نگرانی برای بیمارستان‌ها و بیماران نیست. ممکن است برخی‌ها تصور کنند که لازم است به ذخیره سرم‌های تزریقی اقدام کنند، مجددا تاکید می‌کنم چنین ضرورتی به هیچ عنوان وجود ندارد.

رییس سازمان غذا و دارو درباره مشکلات بوجود آمده درباره داروی «سلسپت» نیز گفت: مشکل داروی سلسپت نیز با واردات حل شد. امیدواریم خط تولید این دارو بزودی بازسازی شده و بتواند تا پایان امسال مجددا تولید داروی سلسپت را انجام دهد.

دکمه بازگشت به بالا