طنازی با سبیل انگلیسی

زهرا صفاجویی اتری کار خود را با فعالیت به عنوان ویراستار در مجله «د چپ» شروع کرد. این مجله حاوی مطالب مختلفی از جمله لباس، مد و ورزش است که این مطالب آمیخته با طنز و جوک‌هایی در همین زمینه است. این مجله علاوه بر مطالب ذکر شده حاوی مصاحبه‌هایی نیز هست که انجام برخی …

زهرا صفاجویی
اتری کار خود را با فعالیت به عنوان ویراستار در مجله «د چپ» شروع کرد. این مجله حاوی مطالب مختلفی از جمله لباس، مد و ورزش است که این مطالب آمیخته با طنز و جوک‌هایی در همین زمینه است. این مجله علاوه بر مطالب ذکر شده حاوی مصاحبه‌هایی نیز هست که انجام برخی از این گفت وگوها را مایکل بر عهده می‌گرفت.
از جمله این گفت وگوها می‌توان به مصاحبه او با الن مور نویسنده‌ای که به نوشتن کتاب‌های طنز انگلیسی مشهور است، اشاره کرد.
مدتی پس از فعالیت مایکل در این مجله، او شروع به نوشتن طنز و مطالب فرا واقعی نیز کرد و ستونی به نام «ستاره پنج پر اترز» به او تعلق گرفت که او به طور ثابت در آن به نویسندگی پرداخت.
پس از این تجربه کاری، اترز به روزنامه «گاردین» رفت و در آن جا شروع به کار کرد. این روزنامه که از سال ۱۸۲۱ فعالیتش را در انگلیس آغاز کرده، از مشهورترین روزنامه‌های جهان است.
مایکل در همین زمان علاوه بر کار در این روزنامه، به طنزنویسی در دو مجله دیگر انگلیسی نیز پرداخت و در این مجله‌ها ستون طنز گرفت.
در اواخر سال ۱۹۸۰ سرپرست یکی از شبکه‌های معروف تلویزیونی، از مایکل برای کارگردانی، طنز نویسی و تولید برنامه‌های این شبکه دعوت به عمل آورد. این همکاری تلویزیونی شروعی برای همکاری او با شبکه‌های تلویزیونی دیگر نیز شد.
در سال ۲۰۰۷ مایکل به فعالیت جدیدی دست زد. او که خود دارای سبیل‌های بلندی است، تصمیم به شروع برگزاری مسابقات جهانی ریش و سبیل گرفت. این رقابت طنز که با اجرای خود مایکل برگزار می‌شود هر ساله جوایزی به فردی که ریش و سبیل بلندتری داشته باشد اهدا می‌کند. این مسابقه بر اساس مدل ریش‌ها و سبیل‌های مختلف و اندازه آن‌ها به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شود.
مایکل در یکی از گفت وگوهای خودش به این نکته اشاره کرد که در سال ۲۰۰۳ خودش برنده جایزه سبیل انگلیسی شده و پس از آن تصمیم به برگزاری و ادامه این مسابقات گرفته است.
او همچنین جوان‌ترین عضو کلوپ طنز سبیل دسته‌دار نیز است و در اجراهای طنزش نیز از سبیل خود بسیار یاد می‌کند.
این طناز سبیلوی ۵۰ ساله هم اکنون مشغول برنامه ریزی برای اجرای فستیوال‌های طنز بیشتری در زمینه سبیل و ریش‌های مختلف است.‌

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا