دو فاز بزرگ از ميدان گازي پارس‌جنوبي تا پيش از پايان تابستان به بهره برداري مي‌رسد

به گزارش خبرنگار ما، عمليات تكميل اين دو فاز بزرگ از ميدان گازي پارس جنوبي هم اكنون حدود ۳ درصد باقي مانده كه پيش بيني مي شود تا پايان ماه مبارك رمضان به طور كامل آماده بهره برداري شود. در عين حال مهندس غلامرضا منوچهري مديرعامل شركت مهندسي و ساخت تاسيسات دريايي ايران ديروز در …

به گزارش خبرنگار ما، عمليات تكميل اين دو فاز بزرگ از ميدان گازي پارس جنوبي هم اكنون حدود ۳ درصد باقي مانده كه پيش بيني مي شود تا پايان ماه مبارك رمضان به طور كامل آماده بهره برداري شود.

در عين حال مهندس غلامرضا منوچهري مديرعامل شركت مهندسي و ساخت تاسيسات دريايي ايران ديروز در گفتگو با خبرنگار ما اعلام كرد: دو سكوي c و سكوي spd2 از فاز ۱۹ پارس جنوبي تا پايان امسال توسط اين شركت احداث خواهد شد و وارد مدار توليد مي‌شود.

منوچهري ادامه داد: همچنين يك سكوي گازي از فاز ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبي كه هم اكنون حدود ۸۵ درصد در ساخت آن پيشرفت داريم تا پايان امسال به طور كامل ساخته خواهد شد و تلاش مي‌كنيم دومين سكوي اين فاز را نيز اوايل سال آينده تكميل كنيم.

مديرعامل شركت مهندسي و ساخت تاسيسات دريايي افزود: تلاش مي‌كنيم تا عمليات لوله‌گذاري فاز ۱۴ ميدان گازي پارس‌جنوبي را نيز به زودي آغاز كنيم. اين عمليات توسط يك شناور لوله‌گذار با سرعت۵/۲ كيلومتر در روز انجام خواهد شد و اميدواريم در طول سال با مشكل كمبود منابع روبه رو نشود.

گزارش خبرنگار ما حاكي است، برداشت گاز از سكوي a فاز ۱۸ پارس جنوبي آغاز شده و قرار است گاز استحصالي از اين سكو با توجه به ظرفيت موجود در فازهاي ۱۵ و ۱۶ كه به زودي به بهره‌برداري خواهند رسيد از طريق تاسيسات خشكي به پالايشگاه‌هاي اين دو فاز منتقل شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا