طارق عزیز در کدام کشور دفن می‌شود؟

در همین راستا «زیاد» فرزند طارق گفت اقدامات مربوط به انتقال جسد پدرش به امان هنوز از جانب طرف عراقی شروع نشده است، در حالی که گفته می شود مسئولان عراقی با انتقال جسد وی موافقت کرده اند. زیاد که مقیم امان پایتخت اردن است، افزود جسد پدرش در سردخانه زندان الناصریه است و هنوز …

در همین راستا «زیاد» فرزند طارق گفت اقدامات مربوط به انتقال جسد پدرش به امان هنوز از جانب طرف عراقی شروع نشده است، در حالی که گفته می شود مسئولان عراقی با انتقال جسد وی موافقت کرده اند.

زیاد که مقیم امان پایتخت اردن است، افزود جسد پدرش در سردخانه زندان الناصریه است و هنوز به بغداد منتقل نشده است. وی تاکید کرد که خانواده اش به طور رسمی تقاضای انتقال جسد پدرش را به مسئولان اردن داده اند.

در همین حال سعدی الماجد مدیر کل امور بهداشت استان ذی قار عراق در مورد علت مرگ طارق عزیز گفت که او به خاطر ایست قلبی فوت کرده است؛ علاوه بر این وی از بیماری فشار خون و دیابت نیز رنج می برده است.

طارق عزیز وزیر خارجه دولت صدام حسین و از اعضای ارشد حزب بعث عراق بود که به هنگام ریاست جمهوری صدام در عراق سمت های عالیرتبه ای داشت. وی پس از سقوط صدام در سال ۲۰۰۳ محاکمه و با اعدام محکوم شد اما در زندان باقی ماند.

دکمه بازگشت به بالا