احتمال مسمومیت پابلو نرودا قوت گرفت

بر اساس آنچه تا پایان سال ۲۰۱۳ توسط تیم پزشکی مسئول رسیدگی به این پرونده مطرح شد هیچ نشانه‌‌ای مبنی بر مسمومیت نرودا توسط تیم‌های پزشکی یافت نشد اما به تازگی از سوی تیم تحقیقاتی اسپانیا این خبر به گوش می‌رسد که وجود یک باکتری نامعمول در استخوان‌های نرودا توجه کارشناسان را به خود جلب …

بر اساس آنچه تا پایان سال ۲۰۱۳ توسط تیم پزشکی مسئول رسیدگی به این پرونده مطرح شد هیچ نشانه‌‌ای مبنی بر مسمومیت نرودا توسط تیم‌های پزشکی یافت نشد اما به تازگی از سوی تیم تحقیقاتی اسپانیا این خبر به گوش می‌رسد که وجود یک باکتری نامعمول در استخوان‌های نرودا توجه کارشناسان را به خود جلب کرده است.

به گفته سخنگوی تیم شیلیایی در مورسیا در آخرین بررسی‌ها ۳ نوع پروتئین در استخوان نرودا کشف شده که ۲ نوع آن با سرطان پروستات مرتبط بود و یک نوع ناشی از وجود باکتری استافیلوکوک در بدن نرودا بوده که منشاء آن مشخص نشده است. به گفته دکتر اورلیو لونا عضو تیم مورسیا این باکتری باید به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد تا نوع آن مشخص شود و معلوم شود به چه دلیل در بدن نرودا وجود داشته است.

وی اضافه کرد:‌ما تحقیقات‌مان را ادامه می‌دهیم تا ببینیم که این باکتری بر اساس عفونت ناشی از سال‌ها در بدن نرودا وجود داشته یا عامل دیگری موجب ورود آن به بدن وی شده است.

دکتر لونا در پاسخ به این پرسش که چقدر احتمال مسمومیت نرودا از طریق تزریق سم قوت گرفته می‌گوید: این احتمال وجود دارد اما هنوز نمی‌توان به صورت قطعی در این باره اظهارنظر کرد. ما باید  پیش از هر چیز نوع باکتری و خصوصیات ژنتیکی آن را مورد بررسی قرار دهیم و دلیل و چگونگی وجودش در بدن نرودا را کشف کنیم و برای این منظور احتیاج به تحقیق و گرد‌آوری اطلاعاتی در باره شاعر در سالهای پایانی عمرش هستیم.

بر اساس آنچه در گواهی مرگ پابلو نرودا در روز ۲۳ سپتامبر سال ۱۹۳۷ در بیمارستان سانتیاگو ثبت شده نرودا به خاطر ابتلا به سرطان پروستات فوت کرده اما نزدیکان و همکاران نرودا بعدها مدعی شدند که این شاعر با تزریق سم به شکم نرودا توسط نیروهای ژنرال پینوشه به قتل رسیده است.

با مطرح شدن این احتمال قاضی کازورا دستور رسیدگی به پرونده را داد و این امر موجب شد تا استخوان‌های نرودا توسط چند تیم پزشکی در شیلی، کارولینای شمالی در ایالات متحده امریکا، مورسیا در جنوب اسپانیا و اخیرا در آزمایشگاه‌های مجهز سوئیس مورد بررسی قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا