قیمت طلا کاهش یافت

هر اونس طلا برای تحویل در ماه اوت در بازار نیویورک تا پایان معاملات جمعه به ۱۱۶۸ دلار رسید و هفته را با ۱.۸ درصد کاهش به پایان رساند. قیمت طلا از رکورد ۱۳۰۷ دلار در ۲۲ ژانویه، ۱۱ درصد کاهش یافته است. سرمایه گذاران با مشاهده نشانه‌های قوی شدن رشد اقتصادی که نیاز برای …

هر اونس طلا برای تحویل در ماه اوت در بازار نیویورک تا پایان معاملات جمعه به ۱۱۶۸ دلار رسید و هفته را با ۱.۸ درصد کاهش به پایان رساند.

قیمت طلا از رکورد ۱۳۰۷ دلار در ۲۲ ژانویه، ۱۱ درصد کاهش یافته است.

سرمایه گذاران با مشاهده نشانه‌های قوی شدن رشد اقتصادی که نیاز برای نگهداری طلا به عنوان پناهگاه مطمئن سرمایه را کاهش می‌دهند، دیگر تمایلی به نگهداری این فلز ارزشمند نشان نمی‌دهند. طبق آمار بلومبرگ، ذخایر صندوقهای سرمایه گذاری طلا چهارشنبه گذشته به پایین‌ترین میزان از سال ۲۰۰۹ به این سو رسید.

فروش طلا از سوی ضرابخانه پرث استرالیا که همه طلای تولید شده در این کشور را پالایش می‌کند، در ماه مه به ۲۱ هزار و ۶۷۱ اونس رسید که کمترین میزان در سه سال گذشته بود. فروش سکه طلای عقاب آمریکایی از سوی ضرابخانه آمریکا هم ۲۷ درصد در ماه مه نسبت به آوریل کاهش یافت.

دورنمای افزایش نرخهای بهره در آمریکا، به جذابیت طلا که بهره ای ندارد لطمه زده و در عوض سرمایه گذاران را به سوی داراییهای دارای بازده مانند سهام و اوراق قرضه جدید جلب کرده است.

بانک مرکزی آمریکا از سال ۲۰۰۸ با هدف پشتیبانی از رشد اقتصادی این کشور، نرخهای بهره را نزدیک صفر نگه داشته است اما با در نظر گرفتن آمار اقتصادی مثبت بویژه آمار بازار کار که نشان می‌دهد رشد اقتصادی به اندازه کافی قوی شده، اعلام کرده است با افزایش نرخهای بهره تا پایان امسال، سیاست پولی خود را تحکیم خواهد کرد.

در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکو از ۳۳ کارشناس بازار، ۱۹ نفر پاسخ دادند که از میان آنها ۹ نفر کاهش، هشت نفر افزایش و دو نفر ثابت ماندن قیمت طلا در هفته جاری را پیش بینی کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا