ركود مسكن سنگين‌تر شد

اين ركود در شهر تهران نيز مشاهده مي‌شود. با وجود آنكه تا سال ۹۱ ساخت و ساز در تهران با چنان شتابي دنبال مي شد كه سرانجام منتهي به ۴۰۰ هزار واحد خالي از سكنه شد اما از اين سال به بعد ركود سال به سال در بخش ساخت مسكن عميق‌تر شد و در تهران …

اين ركود در شهر تهران نيز مشاهده مي‌شود. با وجود آنكه تا سال ۹۱ ساخت و ساز در تهران با چنان شتابي دنبال مي شد كه سرانجام منتهي به ۴۰۰ هزار واحد خالي از سكنه شد اما از اين سال به بعد ركود سال به سال در بخش ساخت مسكن عميق‌تر شد و در تهران عميق‌تر از ديگر شهرهاي كشور.

گزارش مركز آمار نشان مي دهد در مدت مورد اشاره تعداد ۱۹۰۷ پروانه ساختماني توسط شهرهداري تهران صادر شده است كه نسبت به فصل گذشته حدود ۱۸.۵ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ۵۶.۹ درصد كاهش داشته است. اين تعداد پروانه حدود ۸.۴ درصد از كل پروانه‌هاي ساختماني كشور را تشكيل مي دهد.

۲۶ درصد از پروانه‌هاي صادر شده براي ساختمان‌هاي پنج طبقه و بيشتر صادر شده است. يعني يك چهارم از ساخت و سازها را برج تشكيل مي‌دهد. از مجموع پروانه‌هاي صادره براي احداث ساختمان‌هاي مسكوني در حدود ۲۸.۵ درصد براي احداث ساختمان‌هاي يك طبقه، ۲۰.۸ درصد براي احداث ساختمان‌هاي دو طبقه، ۱۳.۲ درصد براي احداث ساختمان‌هاي سه طبقه، ۱۱.۱ درصد براي احداث ساختمان‌هاي چهار طبقه و ۲۶.۴ درصد براي احداث ساختمان‌هاي پنج طبقه و بيشتر بوده است.

پروانه‌هاي صادر شده براي احداث ساختمان‌هاي مسكوني برحسب نوع اسكلت و مصالح عمده به كار رفته در بناي آنها نشان مي‌دهد كه ۲۲.۷ درصد اين پروانه ها براي احداث ساختمان‌هاي اسكلت فلزي، ۵۳.۵ درصد براي احداث ساختمان‌هاي بتون آرمه، ۲۱.۵ درصد براي احداث ساختمان‌هايي با آجر و آهن و ۲.۳ درصد براي احداث ساختمان‌هايي با ساير مصالح بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا