چین بازار شماره یک پورشه در جهان

میل شدید میلیونرهای چینی برای نشان دادن ثروتشان دلیل اصلی کنار زده شدن آمریکا به عنوان بزرگترین بازار خودروهای لوکس در سال ۲۰۱۵ بوده است. اما در پی مبارزه دولت چین با فساد و هزینه های بیش از اندازه، رشد فروش خودروهای لوکس در این کشور روندی کند به خود گرفته است و خریداران چینی …

میل شدید میلیونرهای چینی برای نشان دادن ثروتشان دلیل اصلی کنار زده شدن آمریکا به عنوان بزرگترین بازار خودروهای لوکس در سال ۲۰۱۵ بوده است.

اما در پی مبارزه دولت چین با فساد و هزینه های بیش از اندازه، رشد فروش خودروهای لوکس در این کشور روندی کند به خود گرفته است و خریداران چینی به خرید خودروهای لوکس با قیمت ارزان تر روی آورده اند. موسسه سنفورد سی برنشتین گزارش داد این موضوع به معنای از دست دادن بازاری بزرگ برای شرکت هایی از قبیل پورشه، بی ام دبلیو و آئودی است که ۵۰ درصد از سودشان از فروش در بازار چین نشأت می گیرد.

لوتز مشکه رئیس بخش مالی شرکت خودروسازی پورشه در ماه مه در آتلانتا اعلام کرد شرکت های سازنده خودروهای لوکس همانند پورشه در سال های اخیر شاهد رشدی فزاینده در میزان فروش خود در چین بوده اند اما این روند بدین شکل ادامه نخواهد داشت و ما باید خود را با این شرایط وفق دهیم.

میزان فروش پورشه در چین از سال ۲۰۱۰ سه برابر شد و سال گذشته به حدود ۴۷ هزر دستگاه رسید. مدل ماکان پورشه ۵۵۸ هزار یوآن – ۹۰ هزار و ۳۸ دلار – قیمت دارد که ۴۲ درصد ارزان تر از مدل کاین است که قیمت آن ۹۷۲ هزار یوآن است. امسال ۶۰ هزار دستگاه پورشه در چین به فروش رفته است اما پیش بینی می شود این رقم در سال ۲۰۱۶ با کاهش رو به رو شود. در آمریکا نیز ۵۳ هزار دستگاه پورشه در آمریکا به فروش رسیده است. طی ۱۵ سال چین از یک بازار بی اهمیت به بازار شماره یک پورشه در جهان تبدیل شده است.

در نمودار زیر میزان فروش پورشه در چین، آمریکا و دیگر کشورهای جهان نشان داده شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا