بانک ملت در عدم ارائه خدمات به موسسات غیرمجاز و اجرای بخشنامه بانک مرکزی مصمم است

به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی بانک ملت، علی رستگار در جمع مدیران ارشد تاکید کرد: بانک ملت باید  مدرسه شکوفایی کارکنان باشد و کارکنان  بتوانند استعداد  و توانایی خود را در آن به منصه ظهور رسانده و در خدمت ملت بزرگ ایران باشند. رستگار افزود: نیروی انسانی عامل رقابت پذیری، ثروت سازمان، …

به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی بانک ملت، علی رستگار در جمع مدیران ارشد تاکید کرد: بانک ملت باید  مدرسه شکوفایی کارکنان باشد و کارکنان  بتوانند استعداد  و توانایی خود را در آن به منصه ظهور رسانده و در خدمت ملت بزرگ ایران باشند.
رستگار افزود: نیروی انسانی عامل رقابت پذیری، ثروت سازمان، محور تحول، خالق ارزش و پایه و اساس تعالی این بانک  است.
وی با تاکید بر لزوم به فعلیت رسیدن ایده های خلاقانه کارکنان، اظهار داشت: متاسفانه ایده ها کمتر به مرحله عمل می رسند و برای عملیاتی شدن آنها باید برنامه ریزی های لازم صورت گیرد و در همایش بعدی گزارش های آن ارائه شود.
رستگار با بیان این نکته که کارکنان بانک در تمامی سطوح باید آمادگی لازم را برای شرایط رفع یا تداوم تحریم ها داشته باشند اظهار داشت: بانک ملت آمادگی لازم برای مدیریت در هر دو وجه آن را دارد.
مدیرعامل بانک ملت تحلیل فرصت های پیش رو و استفاده حداکثری از آنها، نوسازی شبکه شعب به ویژه از نظر نیروی انسانی، تشخیص و شناسایی نیازهای مشتریان، طراحی محصولات جدید، رصد بازار و موقعیت رقبا و اتخاذ رویکرد جدید در حوزه بین الملل برای ارتقای توان رقابتی بانک را از جمله موارد مهمی خواند که باید به صورت جدی برای شرایط پس از  تحریم در دستور کار قرار گیرد.
وی ادامه داد: اتخاذ تدابیر لازم و تقویت شبکه موجود در صورت تداوم تحریم ها، طراحی سناریوهای مختلف برای افزایش کارمزدهای ارزی وطراحی سناریوهای مختلف برای وصول مطالبات ارزی نیز از جمله اقداماتی است که در صورت تداوم تحریم ها باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
رستگار با بیان این نکته که سال ۱۳۹۴ از سوی مقام معظم رهبری به نام” دولت و ملت، همدلی و همزبانی”نامگذاری شده است اظهار داشت: در سال جاری در کنار تحقق اهداف و ایفای مسوولیت های اجتماعی و اقتصادی، ۷ محور باید مورد توجه قرار گیرد که محور نخست اهمیت نیروی انسانی است.
وی تاکید کرد: کارکنان و مدیران بانک ملت برای سربلندی این بانک تمام تلاش خود را به کار گرفته و بانک به همه آنان افتخار می کند. نام بانک ملت به پشتوانه همت و تعصب کارکنان خود، بر تارک نظام بانکی کشورمان می درخشد.
رستگار با بیان این نکته که تاکید بر نیروی انسانی، تاکید بر ثروت اصلی بانک است، تصریح کرد: توجه و تجلیل از کارکنان خلاق و مبتکر و با دانش از اهم وظایف مدیران است و برای تقویت اعتماد بین مدیران و کارکنان و تقویت سطح دانش و دانایی و انگیزه کارکنان باید تمامی تلاش خود را به کار گیریم.
وی با تاکید بر ضرورت فراهم کردن فضا برای بروز خلاقیت و نوآوری کارکنان، افزود: کسب دانش و به اشتراک گذاشتن مهارت های آموزشی و ارتباط بهینه با مدیران و مشتریان، ارتقای مشارکت همکاران و کاهش فاصله بین مدیران و کارکنان، افزایش سطح رضایت کارکنان و مشارکت دادن آنان در تصمیم گیری ها مورد تاکید اینجانب است.
مدیرعامل بانک ملت با بیان این نکته که تمامی کارکنان باید در تصمیمات اتخاذ شده مشارکت داشته باشند، افزود: کارمندان علاقمند به کار باید در مسیر شکوفایی قرار گیرند.
وی محور دوم را تقویت ارزش مادام العمر برای مشتریان ذکر کرد و ادامه داد: افزایش سهم از سبد مشتریان باعث ارتقای سطح رضایت آنان و درآمدهای حاصله از مشتری در همه فعالیت ها می شود.
به گفته رستگار، ارزش مادام العمر مشتری، بر بانک اثر پروانه ای داشته و به صورت همه جانبه و گسترده شاخص های عملکردی بانک را متحول خواهد کرد. بنابراین بانک باید در پی افزایش رضایتمندی مشتریان با خلق محصولات ارزش آفرین جدید، پیاده سازی فرآیند بانکداری جامع، بهبود روابط با مشتریان، ارتقای زیرساخت های فناوری و مدیریت اثربخش در بازار باشد.
سومین محور مورد تاکید مدیرعامل بانک ملت، تمایز در رضایتمندی مشتریان بود که وی در تشریح آن گفت: مشتریان از بانک ملت توقع  خدمات متمایزی دارند به عبارت دیگر مشتریان انتظار خدمات برجسته و متفاوت تری را از بانک ملت دارند.
رستگار با اشاره به این نکته که کسب و کار بانک بدون مشتری معنا ندارد، اضافه کرد: ارائه خدمات برتر، تشکیل زنجیره ارزش برای مشتریان، خلق و توسعه محصولات جدید، دریافت نظرات مشتریان برای تولید محصولات جدید ، ایجاد و راه اندازی سیستم رتبه بندی مشتریان از بعد اعتباری و تسهیلاتی، بهبود کیفی سیستم ارتباط با مشتریان و تقویت زیرساخت های ارتباط با مشتری از مواردی است که باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.
مدیرعامل بانک ملت با بیان این نکته که محور چهارم پیشگامی در بازار است تاکید کرد: بانک ملت در بازار سرمایه و سیستم بانکی پیشگام است و رقبا همواره بانک ملت را زیر نظر دارند بنابراین تداوم این پیشگامی با به خدمت گرفتن علم و تقویت ارتباط با مراکز دانشگاهی میسر است.
رستگار افزود: تقویت جایگاه رقابتی بانک فقط در بعد منابع مدنظر نیست بلکه باید در تمامی شاخص ها به جایگاه نخست نظام بانکی دست پیدا کنیم .
مدیرعامل بانک ملت با تاکید بر ضرورت چابک تر شدن بانک در ارائه خدمات اضافه  کرد: یکی از تفاوت های بانک ملت با بانک های دیگر کوتاه کردن فرآیندها و کاهش طول مدت ارائه خدمات است ولی با این حال این روند باید بهبود یابد.
رستگار با تاکید بر این نکته که باید از جزیره ای عمل کردن خودداری و شعار یک ملت را محقق کرد گفت: جزیره ای عمل کردن نقطه مقابل پیشرفت بانک است و هیچ واحدی نباید بنابر میل و سلیقه خود عمل کند بلکه مبنای عمل همه کارکنان باید اهداف و استراتژی های بانک ملت باشد.
مدیرعامل بانک ملت، محور پنجم را استقلال مالی شعب خواند و اضافه کرد: این پروژه، پروژه بسیار خوبی بود که متاسفانه نیمه کاره رها شد اما این طرح باید امسال جدی گرفته شده و اجرایی گردد و بر اساس آن هر شعبه به عنوان یک واحد تجاری، درآمد و هزینه خود را مدیریت کند.
رستگار، محور ششم را افزایش رضایتمندی ذینفعان اعم از کارکنان، مشتریان، سهامداران، دولت و جامعه دانست و گفت: همسویی ذینفعان با سازمان، موفقیت بانک را تضمین خواهد کرد.
وی با اعلام افزایش بهره وری به عنوان محور هفتم تاکید کرد: کاهش هزینه ها و افزایش سودآوری باید با دقت مورد توجه و عمل قرار گیرد .
رستگار خاطرنشان کرد: هم اکنون پس از سال ها ممارست، باید از مرحله مشتری مداری به مرحله بلوغ مشتری مداری برسیم. به عبارت دیگر باید مشتری محور بوده و بر اساس خواست های مشتریان نسبت به طراحی محصولات مورد نیاز اقدام شود.
وی با اشاره به این نکته که بانک ملت به عنوان یک موسسه مالی باید به سودآوری توجه ویژه داشته باشد، گفت: اتاق فکر بانک باید در خدمت فروش قرار بگیرد تا سودآوری و به تبع آن آینده بانک تضمین گردد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا