تعرفه‌های تلفن و موبایل باید در مرکز ملی فضای مجازی تصویب شود

محمدحسن انتظاری در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه رسالت کاری کمیسیون عالی تنظیم مقررات که در مرکز ملی فضای مجازی استقرار دارد در سطح حاکمیتی و قانونگذاری است، اظهار کرد: کلیه مصوبات این کمیسیون بر رگولاتوری (سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی) وزارت ارتباطات حاکم است. دبیر شورای …

محمدحسن انتظاری در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه رسالت کاری کمیسیون عالی تنظیم مقررات که در مرکز ملی فضای مجازی استقرار دارد در سطح حاکمیتی و قانونگذاری است، اظهار کرد: کلیه مصوبات این کمیسیون بر رگولاتوری (سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی) وزارت ارتباطات حاکم است.
دبیر شورای عالی فضای مجازی در پاسخ به این سؤال “با این وجود که می‌فرمایید کمیسیون عالی تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی بالاتر از رگولاتوری وزارت ارتباطات است، آیا شرکت‌های فعال در حوزه ICT و فضای مجازی مانند مخابرات و اپراتورهای تلفن همراه می‌توانند درخواست افزایش تعرفه‌های تلفن و خدمات‌شان را به کمیسیون عالی تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی جهت تصویب ارائه دهند؟” گفت: بله، دقیقاً می‌توانند چنین کاری را انجام دهند.
وی افزود: اصلاً کار اینجا همین است؛ بعد از چنین موضوعی به سطح کلان‌تر جهت تبدیل به سیاست شدن پیش می‌رویم.
او خاطرنشان کرد: بعد از تصویب تعرفه‌ها در کمیسیون عالی تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، بسته به موضوع مورد بحث مصوبات را ابلاغ می‌کنیم یا جهت تصویب نهایی به شورای عالی فضای مجازی می‌بریم.
انتظاری بار دیگر با تأکید بر اینکه رگولاتوری وزارت ارتباطات باید سیاست‌های حاکم را از کمیسیون عالی تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی بگیرد، تصریح کرد: رویه اشتباه درخواست‌های کنونی برای تغییر در تعرفه‌ها باید اصلاح شود و کمیسیون عالی تنظیم مقررات باید سیاست‌های حاکم را تصویب و ابلاغ کند.

منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا