واردات انگور ۴۰هزارتومانی و مازراتی ۲ میلیاردی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از جوان آنلاین، انگور استرالیایی ۴۰ هزار تومانی و مازراتی ۲میلیاردی همچنان جزو واردات است و به وفور در بازارها دیده می‌شود تا پولدارها به هیچ وجه احساس کمبودی درشرایط تحریم نکنند! مشاهدات خبرنگار «جوان»، حاکی از این است که علاوه بر واردات قاچاق پرتقال مصری …

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از جوان آنلاین، انگور استرالیایی ۴۰ هزار تومانی و مازراتی ۲میلیاردی همچنان جزو واردات است و به وفور در بازارها دیده می‌شود تا پولدارها به هیچ وجه احساس کمبودی درشرایط تحریم نکنند!

مشاهدات خبرنگار «جوان»، حاکی از این است که علاوه بر واردات قاچاق پرتقال مصری و گلابی ترکیه‌ای که از سوی مسئولان رسانه‌ای شده است، بسیاری از بنگاه‌های معاملاتی ماشین، مملو از خودروهای لوکس مازراتی ایتالیا، بنز، بی‌ام دبلیو، ‌پورشه و خودروهای شرقی گران قیمت است که با رقم‌های چند صد میلیونی و حتی چند میلیاردی عرضه می‌شود.

بنابراین گزارش همچنین در بازار تهران و به خصوص میوه فروشی‌های لوکس تقریباً بخش‌های زیادی به میوه‌های وارداتی اختصاص یافته است. میوه هایی چون تمبر هندی، ‌موز، انگور موسوم به استرالیایی یا شیلیایی، آواکادو، آناناس و انبه که بسیاری از افراد جامعه حتی قدرت نگاه کردن به آنها را ندارند.

بنابراین گزارش نکته جالب توجه ورود این کالاها در حجم انبوه و زیاد است که گفته می‌شود یکی از مهم‌ترین دلایل آن کسب درآمد‌های دولتی از محل دریافت گمرکات است! اما سؤال مهم در این باره این است که نقش واردات این محصولات فوق لوکس و مصرفی به غیر از سود جویی افراد خاص که واردات این کالاها را برعهده دارند و درآمد‌های گمرکی دولت چیست، در حالی که بسیاری از صنایع فرصت واردات به کشور را ندارند.

نوشته های مشابه

برخی کارشناسان بر این باورند منافع اکتسابی دولت دراین باره باعث شده سلایق متمولان بیشتر مدنظر کارشناسان بودجه‌ای دولت قرار گیرد تا راه‌اندازی چرخ‌های تولید داخل!

این کارشناسان بر این باورند با واردات این نوع کالاهای مصرفی و لوکس تنها رفاه و آسایش عده‌ای معدود وپولدار فراهم می‌شود و مغایر با وعده‌های ایجاد رفاه و آسایش مردم است زیرا رفاه واقعی با گردش درست پول در چرخه تولید داخل تا توزیع مناسب محصولات ایجاد می‌شود و باید دولت با تخصیص منابع ارزی و ریالی به تولیدکنندگان داخلی ومدیریت واردات نسبت به این موضوع اقدام کند.

گفتنی است بارها مقام معظم رهبری بر مدیریت واردات و استفاده از کالاهای داخلی تأکید کرده‌اند و در آخرین فرمایشات ایشان درباره سیاست‌های ابلاغی مربوط به اقتصاد مقاومتی خواستار همدلی شده‌اند و همزبانی را برای تحقق اقتصاد مقاومتی کافی ندانسته‌اند.

دکمه بازگشت به بالا