آیا بازی‌های ویدئویی خطرناکند؟

به گزارش موبنا، بنابراین بهتر است درباره نوع بازی‌ها با آنان صحبت کنید و از آنان بپرسید که چه احساسی به تصاویر و حرکات دارند؛ اکنون زمان آن‌ رسیده است که شما نیز احساس خود را به آنان بگویید، زیرا این نوع گفت‌و‌گو هم شما را به آنان نزدیک‌تر می‌کند و هم از عقاید یکدیگر …

به گزارش موبنا، بنابراین بهتر است درباره نوع بازی‌ها با آنان صحبت کنید و از آنان بپرسید که چه احساسی به تصاویر و حرکات دارند؛ اکنون زمان آن‌ رسیده است که شما نیز احساس خود را به آنان بگویید، زیرا این نوع گفت‌و‌گو هم شما را به آنان نزدیک‌تر می‌کند و هم از عقاید یکدیگر مطلع می‌شوید.
به یاد داشته باشید که بازهای ویدئویی، کودکانی که با خشونت یکی شده‌اند را با فرستادن به مرحله بعدی، به ادامه مسیر تشویق می‌کنند. کشتن و ضربه زدن به شخصیت‌ها در حقیقت برای کودکان جایزه به شمار می‌آید، زیرا آنان می‌توانند با شخصیت‌های بیشتری بجنگند.
شما به عنوان فردی بالغ باید بازی‌های را برای کودکان خود انتخاب کنید که مناسب آنان باشند.
برای رسیدن به این هدف می‌توانید رده داده شده به هریک از آنان را کنترل کنید. “سازمان رده‌ بندی نرم افزارهای تفریحی” در آمریکا موسوم به “ESRB” هر ساله بیش از یک هزار بازی ویدئویی را رده بندی می‌کند.
این رده‌ها بر اساس سطح خشونت، مسائل جنسی، واژگان بحث برانگیز و میزان سوءاستفاده تعیین می‌شوند.
این سازمان برای هر بازی، سنی مناسب را پیشنهاد می‌کند. این رده‌ها تمامی سنین از اوایل دوران کودکی (EC) تا بزرگسالی (AO) را در بر می‌گیرد.
یک تحقیق انجام شده نشان می‌دهد که دختران نوجوان در هفته به طور میانیگین پنج ساعت را صرف بازی می‌کنند و این رقم برای پسران به ۱۳ ساعت می‌رسد. والدین بیشماری محدودیتی را برای بازی مشخص نمی‌کنند و نوجوانان با فهمیدن این مسئله می‌دانند که اجازه دارند هر چقدر که می‌خواهند پای دستگاه بنشینند.
بنابراین بهتر است که با درنظر گرفتن میزان استفاده از اینترنت و بازی‌های آنلاین، محدودیت زمانی را برای فرزند خود تعیین کنید و مطمئن شوید که فزرند شما پیش از آغاز بازی، تمامی تکالیفش را انجام داده است.
خشونت در این نوع از بازی‌ها مرتبا تکرار می‌شود؛ به یاد داشته باشید که بازی مداوم ممکن است خشونت رفتاری فرزندانتان را افزایش دهد. حتی اگر کودک شما حرکات موجود را تکرار نمی‌کند، بدانید که با تکرار مداوم، این رفتار ناخودآگاه یاد گرفته می‌شود.
نکات دانستنی برای کنترل و مدیریت بهتر
کنسول بازی را در قسمتی از خانه قرار دهید که تمامی اعضا از آن استفاده می‌کنند. در چنین شرایطی می‌توانید نوع بازی را کنترل کنید و بدانید که فرزند شما چه زمانی را صرف چه نوع بازی می‌کند.
اگر با فرزند خود بازی کنید، می‌توانید عادات بازی او را تغییر دهید. با نشان دادن این مسئله که شما نیز به موضوعات مورد توجه آنان علاقه و دوست دارید ساعاتی را با آنان سپری کنید، می‌توانید فضا را برای مطرح کردن ایده‌های جدید باز کنید. انرژی مثبت کودک شما را وادار می‌کند که پیشنهادات را برای جایگزین کردن فعالیت جدید بپذیرد.
بازی‌های ویدئویی اعتیادآور هستند. با معرفی سرگرمی‌های دیگر که زمان بر هستند و نظم بیشتری را نیز طلب می‌کنند (مانند یادگیری موسیقی)، به کودکانتان کمک کنید که جنبه‌های واقعی زندگی را درک کنند. زمانی که آنان جلب سرگرمی‌های جدید می‌شوند، تلاش و پیشرفت آنان را تمجید کنید.
بهتر است برنامه مناسب و متعادلی را برای اجرایی شدن تنظیم کنید. با رفتن به پارک‌ها و فضاهای باز می‌توانید عادت کودک خود را تغییر دهید. صرف شام خانوادگی، بازی‌های شبانه و دوچرخه سواری گروهی بهترین فعالیت‌های هستند که می‌توانید با همراهی کودکان خود زمانی را مشترکند سپری کنید. شک نداشته باشید با تکرار این برنامه‌ها، فرزندان شما خاطرات خوش بیشتری را نسبت به زمانی که پای کنسول‌های بازی صرف می‌کنند، تجربه خواهند کرد.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا