مدیریت زیرساخت ارتباطی کشور با یک نرم افزار بومی

به گزارش خبرنگار مهر، سیستم پشتیبانی عملیات شبکه (OSS) به سفارش شرکت ارتباطات زیرساخت در مرکز راهکارهای اطلاعاتی هوشمند دانشگاه صنعتی شریف و اعضای دانشکده کامپیوتر این دانشگاه طراحی شده و به مرحله اجرا درآمده است. محمود ملایی – مدیر تیم شبکه این پروژه در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به ویژگیهای این پروژه …

به گزارش خبرنگار مهر، سیستم پشتیبانی عملیات شبکه (OSS) به سفارش شرکت ارتباطات زیرساخت در مرکز راهکارهای اطلاعاتی هوشمند دانشگاه صنعتی شریف و اعضای دانشکده کامپیوتر این دانشگاه طراحی شده و به مرحله اجرا درآمده است.
محمود ملایی – مدیر تیم شبکه این پروژه در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به ویژگیهای این پروژه گفت: این سیستم، تجهیزات دیتای شرکت ارتباطات زیرساخت را مانیتور و مدیریت می کند.
وی با بیان اینکه این نرم افزار یک نرم افزار «مولتی وندور» است که وابسته به وندور خاصی نیست ادامه داد: این سیستم تمامی بخش های شرکت زیرساخت را به صورت یکپارچه با تجهیزات وندورهای مختلف، مدیریت و مانیتور می کند.

مدیر این پروژه خاطرنشان کرد: تا پیش از این شبکه ارتباطات زیرساخت با استفاده از مجموعه ای از نرم افزارهای خارجی مدیریت می شد اما با پیاده سازی این سیستم، دیگر نیازی به نرم افزارهای خارجی نیست و برای نخستین بار یک نرم افزار بومی در زیرساخت ارتباطی کشور مورد استفاده قرار می گیرد.
ملایی با بیان اینکه فاز نخست این پروژه به صورت پایلوت آزمایشگاهی در حال اجرا است اضافه کرد: پس از تست و راه اندازی این مرحله، این نرم افزار در کل شبکه زیرساخت ارتباطی کشور پیاده سازی می شود.
وی با تاکید براینکه هر شبکه ارتباطی نیازمند مدیریت است و باید تمامی تجهیزات در مناطق مختلف کشور از یک نقطه مرکزی مانیتور و مدیریت شود تصریح کرد: با این نرم افزار کنترل مدیریت سیستم روی شبکه زیرساخت ارتباطی کشور صورت می گیرد.
مدیر تیم شبکه مرکز راهکارهای اطلاعاتی هوشمند دانشگاه شریف در مورد مزیت رقابتی این نرم افزار با نمونه های خارجی تاکید کرد: هم اکنون کشور در شرایطی است که این نرم افزارها به سختی و به صورت محدود به کشور وارد می شود و قطع وابستگی به نمونه های خارجی یکی از مهمترین مزیتهای پیاده سازی این سیستم محسوب می شود؛ در کنار این مزیت، مباحث امنیتی استفاده از نرم افزارهای داخلی که امکان نفوذ را به حداقل می رساند از دیگر ویژگیهای این پروژه است.
وی گفت: این نرم افزار قابلیت سفارشی سازی برای تحقق نیازهای شبکه زیرساخت ارتباطی کشور را نیز دارا است.​

منبع: مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا