پیوست فرهنگی آماده ارائه به شورای عالی فضای مجازی است

محمد حسن انتظاری در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه پیوست فرهنگی کالاها و خدمات ارتباطی تنها مربوط به سیمکارت کودک نمی شود، اظهار داشت: این پیوست تمامی سیاست های کلان فرهنگی کشور برای خدمات ارتباطی را شامل خواهد شد. وی افزود: پیوست فرهنگی کالاها و خدمات ارتباطی باید از سوی شورای عالی …

محمد حسن انتظاری در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه پیوست فرهنگی کالاها و خدمات ارتباطی تنها مربوط به سیمکارت کودک نمی شود، اظهار داشت: این پیوست تمامی سیاست های کلان فرهنگی کشور برای خدمات ارتباطی را شامل خواهد شد.
وی افزود: پیوست فرهنگی کالاها و خدمات ارتباطی باید از سوی شورای عالی فضای مجازی به تمامی دستگاههای مرتبط از جمله وزارت ارتباطات برای اجرا ابلاغ شود.
دبیر شورای عالی فضای مجازی خاطرنشان کرد: پیوست فرهنگی تنها مربوط به موبایل نیست و این آئین نامه باید به صورت یکپارچه و مدون به اجرا درآید.
وی با اشاره به موضوع تدوین قوانین مربوط به ارائه سیمکارت کودک از سوی وزارت ارتباطات تصریح کرد: پیوست فرهنگی یک مجموعه و نظام است و تنها مربوط به سیمکارت کودکان نخواهد بود؛ اینکه بگوییم این قوانین را تنها برای سیمکارت کودک اجرا کرده ایم دور زدن مسئله است چرا که این نظام باید به صورت کامل اجرایی شود.
انتظاری با بیان اینکه مجموعه پیوست فرهنگی باید در قالب سیاست ها و اقدامات به صورت کامل پیاده سازی شود تصریح کرد: این پیوست تنها مربوط به سیاست های استفاده کودکان در فضای مجازی نیست و تمامی افراد، سازمانها و خدمات را شامل خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه در این پیوست فرهنگی از نظرات کمیسیون فرهنگی مجلس نیز استفاده کرده ایم گفت: پیوست فرهنگی آماده ارائه به شورای عالی فضای مجازی است اما اینکه اولویت جلسه آینده این شورا باشد هنوز مشخص نیست.
به گزارش خبرنگار مهر، پیوست فرهنگی خدمات ارتباطی از سوی مرکز ملی فضای مجازی نزدیک به یک سال است که آماده ارائه به شورای فضای مجازی است اما تاکنون در اولویت های طرح و تصویب در این شورا قرار نگرفته است. جلسات شورای عالی فضای مجازی در دولت یازدهم به صورت ناهماهنگ و نامظم برگزار می شود و با وجود اینکه این شورا باید هر سه هفته یک بار تشکیل جلسه دهد اما از آخرین جلسه برگزاری شده شورای عالی فضای مجازی حدود ۳ ماه می گذرد.
چنذی پیش کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات از تدوین آئین نامه مربوط به ارائه سیمکارت های کودک خبر داد که گفته می شد این آئین نامه در راستای اجرای پیوست فرهنگی موبایل است.

منبع: مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا