فرزند خود را میلیونر کنید

شما در دوران بارداری مشکلات زیادی خواهید داشت و نخستین سال زندگی فرزند هم همین طور خواهید بود. پس به خود استراحت بدهید. اگر زمان، انرژی و پول برای این کارها را دارید، این عالی است. اما اگر این طور نیست، بر اطمینان از کافی بودن پس انداز خود در ماه‌های پیش رو تمرکز کنید. …

شما در دوران بارداری مشکلات زیادی خواهید داشت و نخستین سال زندگی فرزند هم همین طور خواهید بود.
پس به خود استراحت بدهید. اگر زمان، انرژی و پول برای این کارها را دارید، این عالی است. اما اگر این طور نیست، بر اطمینان از کافی بودن پس انداز خود در ماه‌های پیش رو تمرکز کنید. کوین مک کینلی، برنامه‌ریز مالی و نویسنده کتاب «فرزند خود را میلیونر کنید» که پدر سه فرزند نیز است، فهرستی از مسائل اساسی را که باید مورد توجه باشد تهیه کرده است. ممکن است همه این توصیه‌ها به کار شما نیاید، بنابراین به دنبال چیزهایی باشید که با برنامه شما سازگار باشد. بعد، به دنبال پس‌انداز پول کافی برای پوشش تمام این برنامه‌ها باشید. اگر آماده باشید، غافلگیر نخواهید شد.
هزینه‌ها
لباس حاملگی: لباس حاملگی شما ممکن است از خواهرتان به شما رسیده باشد و شما ممکن است آن را به کس دیگری که دوست دارید، بدهید. از چنین زنجیره‌ای واقعا باید بهره برد. چنین کاری می‌تواند باعث حفظ پول بیشتری شود.
سلامت و پزشکی: شما برای دوران بارداری و بعد دوران فرزندداری نیاز به پزشک خواهید داشت. البته هزینه‌های دیگری هم هستند که ممکن است انتخابی باشند. این هزینه‌ها حتما باید مد نظر باشند.
مهدکودک: شما می‌توانید کودک خود را به مهدکودک بفرستید. اما قبل از آن باید به اتاق او فکر کنید. تختخواب، کمد لباس و میزی کوچک، اسباب بازی و یک صندلی برای این اتاق لازم است.
مراقبت روزانه: اگر فقط هزینه پوشک را در نظر بگیرید، می‌بینید که بچه دار شدن واقعا هزینه دارد. اما نگهداری از بچه فقط با پوشک کردن او ممکن نیست. شما نیاز به پودر، روغن، شامپو و دیگر اقلام مخصوص نوزاد خواهید داشت. هزینه این اقلام کم نیست.
شیر دادن: شیر دادن گرچه هزینه شیرخشک و مکمل‌ها را کم می‌کند، اما هزینه‌های خاص خود را دارد که باید به آنها توجه کنید. زنان شیرده به مواردی نیاز دارند که برای حفظ سلامت و راحتی آنها و نوزاد مهم است.
شیر خشک: شیر خشک از مهم ترین هزینه‌های خانواده‌هایی است که در آن ها مادر توانایی شیر دادن به نوزاد را ندارد. این هزینه باید مورد توجه باشد.
غذای نوزاد: وقتی موقع غذا خوردن بچه شود (حدود شش ماهگی)، شما نیاز به غذاها و مواد اولیه خاصی دارید که قطعا به هزینه‌های خانواده خواهد افزود.
پوشاک نوزاد: پوشاک نوزاد نیز مانند لباس حاملگی می‌تواند متعلق به نوزادان قبل نزدیک شما باشد. اما رعایت مسائل بهداشتی در این زمینه بسیار مهم است. مساله دیگر پوشاک نوزاد این است که نوزاد بسیار سریع رشد می‌کند و نیاز به لباس‌های جدید خواهد داشت.
آمادگی مالی
یک ماه مخارج خود را ثبت کنید: برای ۳۰ روز تمام هزینه‌های خود را یادداشت کنید. بعد اقلام لوکس را از اقلام ضروری جدا کنید. در آغاز هر ماه، برای موارد ضروری به علاوه مقداری بیشتر برای هزینه‌های غیرمترقبه پول کنار بگذارید.
همیشه چیزهای نو نخرید: همیشه متوجه باشید که برخی چیزها را می‌توان دست دوم خرید. همیشه داشتن صندلی مخصوص بچه که نو باشد خوب و دلچسب است، اما گرفتن این صندلی از خانواده‌ای که دیگر نیازی به آن ندارد، بهتر است.
از آشنایان بهره ببرید: خویشاوندان، همکاران، دوستان و دوستان دوستان ممکن است چیزهایی داشته باشند که به کار شما بیاید. بیشتر افراد از اینکه وسایل جاگیر آنها به دلیل استفاده مناسب، از خانه آنها رخت ببندد، خوشحال خواهند شد.
برخی برنامه‌ها را لغو کنید: شما وقتی در انتظار بچه باشید یا بچه دار شده باشید، برای بسیاری از کارها وقت نخواهید داشت. پس مثلا عضویت باشگاه خود را لغو کنید تا پول اضافی پرداخت نکنید. در عوض برای حفظ سلامت خود به پیاده‌روی روزانه بروید.
هزینه‌های ارتباطی را کاهش دهید: شرکتی را پیدا کنید که هزینه‌های خدماتی کمتری برای تلفن همراه یا اینترنت از شما بگیرد. کاهش این هزینه‌ها باعث می‌شود شما بتوانید برای پوشش دیگر هزینه‌ها پس انداز کنید.
غذای گران نخورید: همه دوست دارند که به رستوران‌های گران قیمت بروند، اما در این دوره خاص از زندگی، بهتر است به دنبال غذای ارزان تر باشید. شاید بتوانید به جای رستوران به پیک نیک بروید. یا شاعرانه‌تر نیست اگر به جای رفتن به رستوران سر میز شام خود در خانه، شمع روشن کنید.

دکمه بازگشت به بالا