شبکه دسترسی فیبر نوری در کرج کلید خورد

محمود خسروی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه شرکت ارتباطات زیرساخت یکی از سهامداران اصلی پروژه ایرانیان نت است، در مورد آخرین وضعیت ایجاد شبکه دسترسی فیبر نوری در منازل توضیح داد. وی با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی این پروژه موضوع سهامداری آن بود که باعث ایجاد وقفه در اجرای …

محمود خسروی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه شرکت ارتباطات زیرساخت یکی از سهامداران اصلی پروژه ایرانیان نت است، در مورد آخرین وضعیت ایجاد شبکه دسترسی فیبر نوری در منازل توضیح داد.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی این پروژه موضوع سهامداری آن بود که باعث ایجاد وقفه در اجرای پروژه فیبر نوری منازل شد، گفت: هم اکنون مشکلات مدیریتی و سهامداری این پروژه حل شده است و شبکه فیبر نوری منازل مدل اجرایی به خود گرفته است.

خسروی گفت: از دیگر مشکلات اساسی پروژه ملی دسترسی فیبر نوری، جذب سرمایه گذار خارجی بود که تاکنون نیز موفق به انجام این موضوع نشده است.

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت با تاکید بر اینکه شبکه های فیبر نوری نیازمند سرمایه گذاری عظیم هستند و در همه جای دنیا به عنوان زیرساخت اصلی ارتباطات کشور تلقی می شود، گفت: برگشت سرمایه در این نوع پروژه ها طولانی است و باید سرمایه گذاری زیادی بر روی آن صورت گیرد، اما با توجه به اینکه این پروژه موفق به جذب سرمایه گذار خارجی نشد، هم اکنون به صورت پیمانکاری و BOT آغاز به کار کرده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون چند شرکت داخلی به عنوان پیمانکار این پروژه را در چند شهرستان قرار است اجرایی کنند، ادامه داد: در حال حاضر شبکه سازی این پروژه در کرج با سرمایه گذاری داخلی کلید خورده است و مطابق برنامه در چند کلانشهر دیگر نیز قرارداد آن بسته شده و به زودی به اجرا درمی آید.

عضو سهامدار ۲۰ درصدی پروژه فیبر نوری منازل در مورد تعلیق پروانه این پروژه که چندی پیش از سوی وزیر ارتباطات و معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به دلیل اتمام مهلت اجرای این پروانه عنوان شده بود، گفت: ارائه سرویس این پروژه دی ماه سال ۹۳ به اتمام رسیده است اما به دلیل مشکلاتی که وجود داشت، مهلت مجددی درخواست شد و هم اکنون شبکه سازی این پروژه در کرج و برخی از کلانشهرها با استفاده از سرمایه گذاری داخلی شروع شده است.

وی با بیان اینکه در آخرین جلسه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به این پروژه پرداخته شد، گفت: ایرانیان نت در حال جذب سرمایه گذار داخلی به صورت شریک تجاری یا BOT است.

به گزارش مهر، اپراتور ایرانیان نت که بخشی از آن متعلق به دولت است، قرار بود دی ماه سال ۹۳ حداقل یک میلیون پورت فیبر نوری در کشور برای منازل و اماکن تجاری ایجاد کند. با اجرای شبکه دسترسی فیبر نوری، سرعت اتصال به اینترنت چندین برابر سرعت فعلی اینترنت خواهد بود.

منبع: مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا