مگر می‌شود نرخ سوخت بر کرایه تاثیر نگذارد؟!

احمدرضا عامری تصریح کرد: نمی‌توان از مسئولان رده بالا یا کسانی که کار دفتری و اداری انجام می‌دهند انتظار داشت تفاوت هزینه‌ها پس از افزایش نرخ سوخت را درک کنند. آنها نه در این حوزه تجربه‌ای داشتند و نه با تغییر نرخ سوخت در هزینه‌هایشان تغییری حاصل می‌شود. وی با اشاره به افزایش ۵۰ تومانی …

احمدرضا عامری تصریح کرد: نمی‌توان از مسئولان رده بالا یا کسانی که کار دفتری و اداری انجام می‌دهند انتظار داشت تفاوت هزینه‌ها پس از افزایش نرخ سوخت را درک کنند. آنها نه در این حوزه تجربه‌ای داشتند و نه با تغییر نرخ سوخت در هزینه‌هایشان تغییری حاصل می‌شود.

وی با اشاره به افزایش ۵۰ تومانی قیمت گازوییل در هر لیتر اظهار کرد:‌ اگر تا قبل از این راننده‌ای برای یک سفر از تهران به مشهد ۳۵۰ لیتر گازوییل مصرف می‌کرده و بناست این رفت و آمد را در طول هفته چندین بار انجام دهد به شکل مستقیم با افزایش هزینه‌ها ارتباط گرفته و تنها برای اوست که افزایش ۵۰ تومانی معنی می‌دهد.

رییس اتحادیه تعاونی مسافربری کشور ادامه داد: این در حالی است که نرخ گازوئیل تا همین چند سال قبل تنها ۱۶ تومان در هر لیتر بوده و این افزایش یکباره باعث شده برای راننده‌ها شرایطی غیر قابل تحمل به وجود آید.

وی خاطرنشان کرد: هر چند در سالهای گذشته با افزایش درصدی قیمت کرایه‌ها تلاش شده بخشی از این افزایش هزینه جبران شود اما قطعا برای این موضوع تک نرخی شدن سوخت نیز باید راه حلی پیدا کرد این که آقای آخوندی اعلام کرده مصوبه جدید تاثیری بر هزینه‌ها ندارد مشخص نیست از کجا نشات می‌گیرد و قطعا این حرف‌ها هیچ ارتباطی با واقعیت و فشار هزینه به وجود آمده برای راننده‌ها ندارد.

پس از آن که دولت در مصوبه‌ای رسما قیمت سوخت تک نرخی کرده و هر لیتر گازوییل را به ۳۰۰ تومان رساند.

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد با توجه به شرایطی که در بازار وجود دارد به احتمال بسیار زیاد این افزایش نرخ سود هیچ تاثیری بر نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی نخواهد داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا