بازدید مجلسی ها از رایتل

به گزارش خبرنگار موبنا، در این بازدید که با حضور قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شد، دکتر ابوالحسن فیروز آبادی گفت: رایتل همه نقاط تحت پوشش خود را زیر چتر نسل سوم ارتباطات قرار داده است و به هیچ عنوان فناوری‌های پایین‌تر از نسل سوم را به مشترکان ارائه نمی­کند. وی …

به گزارش خبرنگار موبنا، در این بازدید که با حضور قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شد، دکتر ابوالحسن فیروز آبادی گفت: رایتل همه نقاط تحت پوشش خود را زیر چتر نسل سوم ارتباطات قرار داده است و به هیچ عنوان فناوری‌های پایین‌تر از نسل سوم را به مشترکان ارائه نمی­کند.
وی ادامه داد: با ترویج تلفن‌های هوشمند، توجه به این حوزه روز به روز بیشتر می‌شود. کما اینکه در حال حاضر نیز تلفن‌های هوشمند ۴ برابر بیش از کامپیوترها مورد استفاده قرار می­گیرند. به همین دلیل توجه دنیا به سمتی سوق دارد که اقتصاد تلفن همراه را گسترش دهد.
وی افزود: در تلاش برای بستر سازی تولید محتوای بومی هستیم و با شرکت های تولید کننده تعامل خوبی داریم و بستر را به نحوی آماده کرده ایم تا آنها به راحتی بتوانند محتوای پاک را توسعه دهند و از درآمد حاصل از این فعالیت نیز بهره مند شوند. این مسئله به توسعه شرکت­های تولید کننده، هم­راستا با تولید محتوای داخلی کمک خواهد کرد.
در ادامه این جلسه مدیرعامل رایتل نیز گفت: به دلیل مسائل و مشکلات موجود بر سر راه توسعه اپراتور سوم، رایتل به صورت جدی کار خود را از سال ۹۱ آغاز کرد و از جمله مهمترین اقدامات صورت گرفته این اپراتور در یکسال و نیم گذشته می­توان به خروج رایتل از یک پروژه‌ی غیر تجاری و تبدیل آن به یک پروژه‌ی کاملا تجاری اشاره کرد.
صدری تاکید کرد: از آنجایی که بیشتر مشترکان رایتل از دیتا استفاده می کنند، تلاش خود را بر روی دیتا و سرویس های ارزش افزوده متمرکز کرده ایم که در نتیجه آن سال گذشته حدود ۳۲ پرتال در حوزه های مختلف از جمله آموزش و تحقیقات راه اندازی شده که ۹۰ درصد این سرویس‌ها از ترافیک داخلی استفاده می­کنند.
مدیرعامل رایتل همچنین با اشاره به رومینگ ملی گفت: با تدبیر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات رایتل توانست از رومینگ ملی که ظرفیت بالقوه ای در کشور است بهره‌مند شود.
وی در ادامه با تشریح اقدامات صورت گرفته در این اپراتور گفت: تا اسفند ماه سال ۹۲ رایتل ۱۶۸ شهر را تحت پوشش داشت که این میزان تا این لحظه به ۲۶۷ شهر رسیده است و تا پایان سال به ۴۵۰ شهر خواهد رسید. همچنین در حوزه ی فنی در همان تاریخ یک هزار و ۲۱۷ سایت فعال داشته ایم که این رقم در حال حاضر به دو هزار و ۵۰۷ سایت و تا پایان سال به ۴۵۰۰ مورد خواهد رسید.
مدیرعامل رایتل ادامه داد: در حوزه‌ی فروش سیم‌کارت نیز تا شهریور ۹۲ یک میلیون و ۷۵۰ هزار سیم‌کارت به فروش رسیده بود که این رقم در حال حاضر به پنج میلیون ۷۵۰ هزار رسیده است و به امید خدا در پایان سال به یازده میلیون سیم‌کارت خواهد رسید. همچنین رایتل در اسفند ماه سال ۹۲ یک میلیون مشترک فعال داشت اما در حال حاضر تعداد مشترکان فعال این اپراتور از مرز سه میلیون و نهصد هزار مشترک گذشته و تا پایان سال به هفت میلیون و پانصد هزار نفر خواهد رسید.
به گفته صدری، ترافیک ماهانه مصرفی این اپراتور در شهریور ماه سال ۹۲ در حدود ۳۰۰ ترابایت بود و در حال حاضر ترافیک مصرفی ماهیانه به یک میلیون و پانصد هزار ترابایت رسیده است که نشانگر رشد ۵۰۰ درصدی در استفاده از ترافیک است.
وی در ادامه در خصوص اشتغال‌زایی این اپراتور گفت: رایتل در حال حاضر هزار نیروی مشغول به کار دارد که اکثر این افراد متخصصین حوزه­۳G و ۴G هستند، همچنین رایتل از طریق ایجاد اشتغال غیر مسقیم با ایجاد نه هزار نقطه عرضه و فروش محصولات خود در سراسر کشور و همکاری با ۳۵۰ شرکت پیمانکار در مجموع بیش از ۱۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است.
وی تصریح کرد: طبق گزار‌ش‌های ITU به ازای هر ده میلیارد دلار سرمایه گذاری برای توسعه شبکه های پهن باند ۱.۸ میلیون شغل در طول ده سال ایجاد خواهد شد لذا پیش بینی ما این است از محل سرمایه گذاری پروژه رایتل طی ده سال آینده بیش از صد هزار فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم ایجاد خواهد شد. مطابق گزارش اتحادیه جهانی مخابرات، افزایش استفاده از پهن باند علاوه بر ایجاد فرصت شغلی مستقیم، مشاغل غیر مستقیم را نیز در زمینه­های توسعه و نگهداری شبکه، بازاریابی و فروش، سایت تجهیزات، شبکه فروش، شبکه تولید کنندگان محتوا، تامین کنندگان تجهیزات و خدمات فنی ایجاد خواهد کرد و رایتل در ۱۸ ماه گذشته بخشی از این میزان را در قالب همکاری با ۳۵۰ شرکت پیمانکار ایجاد کرده است و البته بدیهی است مشاغل غیر مستقیم پرشمار دیگری به واسطه ایجاد شبکه‌ای با ظرفیت بیش از ۵ میلیون مشترک، عرضه حدود ۶ میلیون سیم‌کارت و مصرف ماهیانه ۱ میلیون و پانصد هزار ترابایت ترافیک ایجاد شده است.
رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز در سخنان کوتاهی در این جلسه گفت: ما همواره باید یک قدم جلوتر از تکنولوژی برنامه ریزی کنیم و امروز با توضیحات ارائه شده، در جریان برنامه ریزی های سالمی که از سوی رایتل انجام شده قرار گرفتیم.
دکتر عبدالرضا عزیزی در خصوص بحث سرعت اینترنت نیز گفت: در این حوزه نیازمند اتخاذ تصمیمات صحیحی هستیم و باید اینترنت را با سرعت قابل قبول ارائه دهیم، این مساله واقعا باید حل شود و مانند سایر کشورها کنترل در کنار سرعت بالا وجود داشته باشد که بتوان از آن برای مصارف علمی و مذهبی استفاده کرد، مهم این است که چطور این موضوع مدیریت گردد تا بتوان از تکنولوژی به نحو مناسب بهره برد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: اعتقاد داریم در این زمینه در گذشته کوتاهی شده است و انشاالله با خدمات شما در آینده اقدامات خوبی صورت بگیرد.
شایان ذکر است در این نشست علاوه بر قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دکتر عبدالرضا عزیزی، دکتر صلاحی، دکتر کاشانی، دکتر رحمتی، دکتر مصری، دکتر پورفاطمی، حمیدرضا مشهدی عباس، فرج الله عارفی و ایرج عبدی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا