«سی ان جی» گران نشد

اردشیر دادرس با اشاره به تثبیت قیمت سی ان جی با وجود افزایش قیمت بنزین و گازوئیل در دولت، گفت: بر این اساس قیمت سی ان جی همچون گذشته به ازای هر کیلوگرم ۶۰۰ تومان در جایگاه‌های گاز به مردم عرضه می شود. رئیس هیات مدیره انجمن صنفی سی ان جی کشور با اعلام اینکه …

اردشیر دادرس با اشاره به تثبیت قیمت سی ان جی با وجود افزایش قیمت بنزین و گازوئیل در دولت، گفت: بر این اساس قیمت سی ان جی همچون گذشته به ازای هر کیلوگرم ۶۰۰ تومان در جایگاه‌های گاز به مردم عرضه می شود.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی سی ان جی کشور با اعلام اینکه پیشنهادی به منظور کاهش قیمت سی ان جی به وزارت نفت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارائه شده است، تصریح کرد: براساس پیشنهاد جدید خواستار کاهش هر کیلوگرم سی ان جی به ۵۰۰ تومان شده که این سناریوی پیشنهادی در دولت در حال بررسی است.

این مقام مسئول با انتقاد به عدم رعایت رگولاتوری در تعیین قیمت فرآورده های نفتی و رعایت تناسب قیمتی بین سی ان جی، ال پی جی و بنزین، اظهار داشت: هم اکنون هر کیلوگرم ال پی جی مطابق با مصوبه اخیر هیات دولت ۲۳۰ تومان فروخته می شود و این در حالی است که قیمت هر کیلوگرم سی ان جی ۶۰۰ تومان است.

وی با بیان اینکه وجود شکاف قیمتی بین سی ان جی و ال پی جی منجر به افزایش تقاضا برای مصرف گاز مایع در خودروهای دوگانه سوز و افزایش تعداد کارگاهها و جایگاه های سوخت رسانی غیرمجاز در سطح کشور خواهد شد، بیان کرد: گران بودن قیمت سی ان جی و بنزین نسبت به ال پی جی، گرایش مردم برای خرید گاز مایع در ناوگان حمل و نقل کشور را افزایش می دهد و عملا شاهد رونق کارگاهها و جایگاههای غیراستاندارد عرضه ال پی جی برای خودروهای دوگانه سوز خواهیم بود.

نوشته های مشابه

دادرس خواستار اصلاح قیمت سی ان جی شد و افزود: هم اکنون قیمت هر کیلوگرم ال پی جی در بازار جهانی حدود ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ تومان بوده این در حالی است که قیمت سی ان جی نزدیک به قیمت صادراتی گاز ایران به ترکیه است.

رئیس هیات مدیره انجمن سی ان جی کشور با تاکید بر اینکه شکاف قیمتی بین ال پی جی و سی ان جی منجر می شود که گاز مایع گوی سبقت را از سی ان جی برباید، خاطرنشان کرد: به منظور مدیریت مصرف این فرآورده نفتی باید اصلاح قیمت ال پی جی در دستور کار دولت قرار گیرد.

دکمه بازگشت به بالا