۱۸۰ روستای بیجار دارای پوشش تلفن همراه است

به گزارش خبرنگار موبنا، محمد باشوکی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در بیجار اظهار کرد: خبرنگاران درباره اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به جامعه رسالت خطیر و وظیفه‌ای سنگین بر عهده دارند. وی افزود: مخابرات به عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم توسعه اقتصادی، اجتماعی و مناطق کم‌برخوردار به ویژه مناطق روستایی به شمار می‌رود. …

به گزارش خبرنگار موبنا، محمد باشوکی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در بیجار اظهار کرد: خبرنگاران درباره اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به جامعه رسالت خطیر و وظیفه‌ای سنگین بر عهده دارند.
وی افزود: مخابرات به عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم توسعه اقتصادی، اجتماعی و مناطق کم‌برخوردار به ویژه مناطق روستایی به شمار می‌رود.
این مسئول ادامه داد: بعد از تشکیل دولت الکترونیک در مناطق مختلف، تمام فعل و انفعالات روزمره تحت تأثیر دولت الکترونیک و زیرساخت ارتباطات و اینترنت است.
باشوکی گسترش مخابرات را یکی از اثرگذارترین و مهم‌ترین عوامل در توسعه همه‌جانبه عنوان کرد و گفت: در بعد توسعه اقتصادی، آموزشی، فرهنگی و غیره زیرساخت مخابرات نقش اثرگذاری دارد.
رئیس اداره مخابرات بیجار اضافه کرد: بیجار به لحاظ توسعه در بخشی از قسمت‌ها وضعیت مطلوبی دارد و در برخی از مناطق به ویژه سطح شهر مشکلاتی وجود دارد که درصدد برطرف کردن آنها هستیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر بیجار دارای حدود ۲۰ هزار شماره تلفن منصوبه و مراکز در روستاها و نزدیک به ۳۵ هزار شماره تلفن ثابت است.
این مسئول از وجود ۶۲ سایت «دبیلیو‌ال‌ال» در بیجار خبر داد که ۱۰۰ روستای شهرستان را زیرپوشش قرار می‌دهد و تصریح کرد: هزینه مکالمه این تلفن‌های سیار مانند تلفن ثابت محاسبه می‌شود.
باشوکی به مزایای وجود تلفن‌های سیار در روستاها اشاره کرد و گفت: تلفن‌های سیار در روستاها با تلفن همراه رومینگ است یعنی می‌توان در روستاهایی که این تلفن‌های سیار وجود دارد از تلفن همراه نیز استفاده کرد.
وی اضافه کرد: ۳۳ هزار شماره تلفن همراه در شهرستان بیجار فعال است و ۳۸ سایت جاده‌ای و شهری اکثر جاده‌های اصلی و مواصلاتی را پوشش می‌دهند.
باشوکی ادامه داد: چهار سایت دیگر هم در دست اجرا بوده که بیشتر آنها برای پوشش جاده‌ای است.
رئیس اداره مخابرات بیجار افزود: ۱۸۰ روستای شهرستان بیجار دارای پوشش تلفن همراه است که توسط ۴۱ مرکز پوشش داده می‌شود.
به گفته وی، اکثر روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان بیجار دارای ارتباط مخابراتی هستند و از خدمات مخابراتی بهره می‌برند.
باشوکی ضریب نفوذ تلفن در شهرستان بیجار را بالاتر از میانگین استان خواند و گفت: ضریب نفوذ تلفن شهری در بیجار ۳۶.۹۶ درصد و در روستاها ۲۶.۴ درصد است.
وی به هم‌کدسازی انجام شده توسط مخابرات اشاره کرد و افزود: هم‌کدسازی موجب کاهش هزینه‌ها برای مردم به ویژه برای ارتباط بین نقاط مختلف استان می‌شود.
رئیس اداره مخابرات بیجار از افتتاح کافوی نوری در فاز دوم حلوایی و مسکن ولایت بیجار در آینده نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: این کافوی نوری قابلیت پوشش ۷۰۰ شماره را دارد.
رئیس اداره مخابرات بیجار تصریح کرد: ۲۴ شهر و روستای توابع شهرستان بیجار دارای ارتباط اینترنتی هستند.
وی با اشاره به اینکه در داخل شهر بیجار به لحاظ پوشش آنتن‌دهی تلفن همراه مشکلی نداریم، از طراحی سایتی در ورودی بیجار ـ زنجان و روستای تخت برای رفع مشکلات آنتن‌دهی در شهرک اندیشه خبر داد.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا