برنامه مخابرات برای حل مشکل واگذاری ADSL روی خطوط PCM و فیبر نوری قدیمی

رضا خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس برنامه مخابرات تهران برای جمع‌آوری تجهیزات pcm و فیبر نوری که برخی از مشترکان را از دریافت سرویس adsl محروم کرده‌، تشریح کرد. معاون فنی و مهندسی مخابرات استان تهران اظهار داشت: این مشکل در محدوده‌هایی از مناطق شهر تهران و شهرستان‌ها پخش است و …

رضا خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس برنامه مخابرات تهران برای جمع‌آوری تجهیزات pcm و فیبر نوری که برخی از مشترکان را از دریافت سرویس adsl محروم کرده‌، تشریح کرد.

معاون فنی و مهندسی مخابرات استان تهران اظهار داشت: این مشکل در محدوده‌هایی از مناطق شهر تهران و شهرستان‌ها پخش است و مختص به منطقه و شهر خاصی نیست و این تجهیزات pcm و فیبرنوری حدود ۱۰ سال پیش نصب شده که مخابرات به ارائه اینترنت پرسرعت (ADSL) وارد نشده بود.

وی تصریح کرد: اولویت نخست در طرح‌های کلان توسعه مراکز مخابراتی، جمع‌آوری pcmهاست، اما در موضوع pcmها، از نظر فنی نمی‌توان تجهیزات را برداشت و با تجهیزات دیگری جایگزین کرد، بلکه نیاز به شبکه‌سازی و حفاری‌های بیرونی دارد.

معاون فنی و مهندسی مخابرات استان تهران تصریح کرد: این موضوع روال کار را کند کرده و مشکلات حفاری‌ها نیز نسبت به سال قبل بسیار پیچیده، پرهزینه و حادتر شده است.

وی خاطر نشان کرد: اگر بحث مجوزها و هزینه صدور جواز به این روال ادامه پیدا کند، جمع‌آوری pcmها بسیار سخت بود. به مناطق نیز اعلام‌شده زمانی که هزینه صدور مجوز ارجاع می‌شود، در پرداخت‌ها تأخیر نکنند تا روند صدور مجوز هر چه بیشتر تسریع شود، پس از پرداخت هزینه، بخش بیشتر ادامه کار در شهرداری است.

خلیلی با بیان اینکه ۹۵ درصد عملیات قابل انجام بیرونی است، ادامه داد: در بحث توسعه شبکه در خارج از مراکز، اولویت نخست با جمع‌آوری خطوط pcm است، اما هر جا اجازه کار داشته باشیم.

معاون فنی و مهندسی مخابرات استان تهران افزود: از بعد تجهیزات مشکلی نیست و تجهیزات قابل تأمین است، اما با توجه به وجود مشکل حفاری، شاید بتوان در یک برنامه ۳ و ۴ ساله تمام pcmها را جمع کرد اما برنامه کوتاه‌مدتی برای این موضوع متصور نیستیم.

*بخش عمده مشکلات فیبر نوری تا پایان سال حل می‌شود

خلیلی همچنین درباره حل مشکل تجهیزات فیبر نوری که در نتیجه آن برخی مشترکان قادر به دریافت سرویس adsl روی خط تلفن نیستند، اظهار داشت: این مشکل برای برخی از تجهیزات خیلی قدیمی حادث است که درصد ناچیزی را (حدود ۳ـ۲ درصد از کل مشترکان) اغلب در منطقه قدیمی تشکیل می‌دهند.

معاون فنی و مهندسی مخابرات استان تهران با بیان اینکه میزان این تجهیزات رو به کاهش است، گفت: جمع‌آوری تجهیزات فیبر نوری حفاری‌های کمتری نسبت به pcmها نیاز دارد که در نتیجه کار سریع‌تر انجام می‌شود.

وی ادامه داد: جمع‌آوری این تجهیزات هر ساله در برنامه قرار دارد، سال قبل بیش از ۵۰ درصد کار انجام شد و امسال بخش زیادی حل می‌شود، به جز در مواردی که از نظر عملیاتی زمان‌بر یا فعلاً‌ غیرممکن است.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا