وزیر ارتباطات به سوییس رفت

به گزارش خبرنگار موبنا، “محمود واعظی” در نشست بیانیه خط مشی فروم WSIS-2015 که از چهارم خردادماه با حضور نمایندگان دولت‏ها، وزرا، سفرا، سران رگولاتوری، نمایندگان سازمان‏های منطقه‏ای و بین‏المللی، جوامع مدنی، دانشگاهی و بخش‏های خصوصی در ژنو آغاز می‏ شود، سخنرانی خواهد کرد. براساس این گزارش، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان همچنین در …

به گزارش خبرنگار موبنا، “محمود واعظی” در نشست بیانیه خط مشی فروم WSIS-2015 که از چهارم خردادماه با حضور نمایندگان دولت‏ها، وزرا، سفرا، سران رگولاتوری، نمایندگان سازمان‏های منطقه‏ای و بین‏المللی، جوامع مدنی، دانشگاهی و بخش‏های خصوصی در ژنو آغاز می‏ شود، سخنرانی خواهد کرد.
براساس این گزارش، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان همچنین در این سفر با تنی چند از مقامات و وزرای همتای خود دیدار و گفت و گو خواهد کرد.
گفتنی است، شعار فروم امسال که با عنوان WSIS+10 برگزار می‏ شود«نوآوری مشارکتی، توانمندسازی سازمان‏های ICT برای توسعه پایدار» است و تاکید آن بر دخالت هرچه بیشتر نوآوران، شرکت‏های نوپا و شرکت‏های کوچک و متوسط فعال در حوزه ذیربط است.
گفتنی است در سال ۱۹۹۷ و در قطعنامه ۷۳ کنفرانس سران مختار، اتحادیه بین‏ المللی ارتباطات مکلف شد برگزاری فراخوان جهانی جامعه اطلاعاتی (WSIS) را در دستورکار کمیته هماهنگی-اداری سازمان ملل قرار دهد.
این قطعنامه واکنش مثبت اکثر سازمان‏ها و آژانس‏های مرتبط و اعلام آمادگی آنها را برای برگزاری این فروم را به همراه داشت.
بنابراین تصمیم گرفته شد این فروم تحت حمایت قاطع دبیرخانه سازمان ملل و با محوریت ITU برگزار شود و در سال ۲۰۰۱، ITU تصمیم به برگزاری فروم جهانی جامعه اطلاعاتی در دو فاز گرفت که نخستین فاز در سال ۲۰۰۳ در ژنو و دومین آن در سال ۲۰۰۵ در کشور تونس برگزار شد.
این گزارش حاکی است, اهداف اصلی این نشست، اتصال (CONNECT) میان روستاها، دانشگاه‏ها، مدارس، مراکز علمی و پژوهشی، کتابخانه‏ ها، مراکز فرهنگی، موزه‏ ها، ادارات پست و بایگانی، مراکز بهداشتی، درمانی و بیمارستان‏ها و ادارات دولتی عنوان شده است.
از دیگر اهداف مهم WSIS می توان به تطبیق کلیه برنامه های درسی مدارس ابتدایی و دوره متوسطه برای در نظر گرفتن چالش های پیش روی جامعه اطلاعاتی با در نظر گرفتن شرایط ملی اشاره کرد.
اطمینان از اینکه کل جمعیت جهان به خدمات رادیو و تلویزیون دسترسی دارند، تشویق توسعه محتوا و قرار دادن شرایط فنی لازم به منظور تسهیل حضور و استفاده از تمام زبانهای دنیا در اینترنت، اطمینان از اینکه بیش از نیمی از جمعیت جهان به ICTs دسترسی دارند نیز از دیگر اهداف WSIS به شمار می رود.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا