بررسی فنی گوشی E7 گلکسی سامسونگ

به گزارش خبرنگار موبنا، اصلی ترین نشانه‌ی طراحی این گوشی‌ سامسونگ، یعنی دکمه‌ی فیزیکی هوم (Home) و لبه‌های گرد، در این دو گوشی به چشم می‌خورد تا به کاربران ثابت شود که طراحی این دو گوشی سامسونگ نسبت به قبل «کن فیکون» نشده است. سامسونگ بهبودهایی چشم‌گیری در گوشی‌های سری E خود ایجاد کرده که …

به گزارش خبرنگار موبنا، اصلی ترین نشانه‌ی طراحی این گوشی‌ سامسونگ، یعنی دکمه‌ی فیزیکی هوم (Home) و لبه‌های گرد، در این دو گوشی به چشم می‌خورد تا به کاربران ثابت شود که طراحی این دو گوشی سامسونگ نسبت به قبل «کن فیکون» نشده است.

سامسونگ بهبودهایی چشم‌گیری در گوشی‌های سری E خود ایجاد کرده که به عنوان مثال گلکسی E5 و E7 هر دو از فریمی متالیکی (شبیه به فلز) و بدنه‌ای پلاستیکی بهره می‌برند.
جنس پلاستیک به کار برده شده در قاب پشتی E5 و E7 از نوع مات بوده و در مقایسه با پلاستیک شبه چرم به کار برده شده در گوشی‌های گرند۲ و نوت۳ یا پلاستیک براق به کار رفته در گوشی گلکسی S4، باکیفیت‌تر است.
این قاب از لطافت خوبی برخوردار بوده و میزان بر جای ماندن لک و چربی بر قاب پشتی این گوشی در مقایسه با گوشی‌های با بدنه‌ی پلاستیکی براق، بسیار کمتر است.
همچنین روی قاب پشتی این دو گوشی، یک لنز برجسته (۱۳ مگاپیکسلی در مدل E7 و ۸ مگاپیکسلی در مدل E5 )، فلاش LED و اسپیکر وجود دارد و در پایین آن‌ها، نشان SAMSUNG و پایین‌تر از آن نشان DUOS (به معنای پشتیبانی از دو سیم کارت) دیده می‌شود.
گلکسی E7 به یک نمایشگر بزرگ ۵.۵ اینچی از نوع سوپر امولد مجهز شده که رزولوشن HD (برابر با ۷۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل) را به نمایش می‌گذارد.
نمایشگر این گوشی تراکم پیکسلی متوسط ۲۶۷ پیکسل بر هر اینچ را ارایه می‌دهد. شاید این میزان تراکم پیکسل برای گوشی‌ای با این ابعاد برای برخی از کاربران نگران کننده باشد، اما باید گفت که کاربران به مشکل خاصی در استفاده‌ی عادی با این گوشی برنخواهند خورد.
اما اگر بخواهید از فاصله‌ای بسیار نزدیک به نمایشگر این گوشی نگاه کنید، متوجه پیکسل‌های آن خواهید شد.
نمایشگر گلکسی E7 قادر است تصاویری باکیفیت، زنده و چشم نوازی تولید کند اما این در حالی است که گلکسی E5 از نمایشگر کوچک‌تری به نسبت E7 برخوردار است؛ اما کیفیت و نوع نمایشگر این دو گوشی کاملا با هم یکسان است.
با توجه به وضوح تصویر مشابه این دو گوشی و اندازه‌ی کوچک‌تری که E5 نسبت به E7 دارد، نمایشگر گلکسی E5 تراکم پیکسلی بیشتری (۲۹۴ پیکسل بر هر اینچ) را در مقایسه با نسبت به گلکسی E7 ارایه می‌دهد.
رنگ مشکی به نمایش درآمده در این دو گوشی بسیار عمیق است و رنگ‌های قرمز و سبز آن‌قدر پویاست که گمان برده می‌شود که از چارچوب نمایشگر بیرون زده‌اند! اما مهم‌ترین نقطه ضعف نمایشگر این میان رده های سامسونگ را می‌توان در نبود حسگر نور محیط دانست.
بدین ترتیب کاربران مجبور خواهند بود نور نمایشگر E7 را به صورت دستی، تغییر دهند. سامسونگ برای خوانایی بهتر نمایشگر این گوشی، از قابلیت Outdoors (بیرونی) استفاده کرده است.
دوربین دوم گوشی گلکسی E7 را یک لنز ۵ مگاپیکسلی تشکیل می‌دهد که می‌تواند عکس‌هایی با نسبت تصویر ۴ به ۳ و کیفیت ۲۵۷۶ در ۱۹۳۲ پیکسل را ثبت کند.
برنامه‌ی دوربین این گوشی همانند گوشی‌های سری A این شرکت، با امکانات زیادی همراه شده است.
به عنوان مثال، قابلیت «بیوتی» (Beauty) دیگر پای ثابت برنامه‌ی دوربین دوم گوشی‌های سامسونگ درآمده و با استفاده از این برنامه، کاربران می‌توانند عکس‌های روتوش شده‌ی زیبایی از خود بگیرند.
این روزها قابلیت Palm Selfie (پام سلفی) جایگزین خوبی برای تایمر در ثبت عکس‌های سلفی شده و به وسیله‌ی این ویژگی (با قرار دادن دست در مقابل دوربین و شناسایی آن) دوربین به طور خودکار و پس از ۳ ثانیه عکس شما را ثبت می‌کند.
کیفیت عکس‌های گرفته شده با دوربین گلکسی E7 قابل ستایش است و اندکی از E5 روشن‌تر و رضایت بخش تر است. روشنایی تصاویر و رنگ‌ها هم در حد قابل قبول‌ هستند. همچنین قابلیت‌هایی چون HDR، پانوراما، عکاسی پیاپی و Animated GIF نیز در برنامه‌ی دوربین این دو گوشی به چشم می‌خورد. فوکوس خودکار و فوکوس دستی دوربین این گوشی از سرعت خوبی برخوردار است و چندان کاربر را معطل نگه نمی‌دارد.
چندی است که تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند به دنبال استفاده از معماری ۶۴ بیتی در پردازشگر گوشی‌های خود هستند. سامسونگ هم تلاش‌های زیادی در استفاده از این نوع پردازشگر ها در گوشی‌های خود کرده و پیش بینی می‌شود که این نسل از پردازنده ها در آینده‌ی نزدیک جایگزین جای معماری ۳۲ بیتی خواهند شد.
سامسونگ در گوشی‌های سری E همانند سری A از معماری ۶۴ بیتی برای پردازنده‌ی گوشی‌های خود استفاده کرده است.
دو گوشی گلکسی E7 و E5 هم مثل گلکسی A5 از چیپست اسنپ‌دراگون ۴۱۰ بهره می‌برند.
سرعت پردازش این دو گوشی کم و بیش با هم برابر است و مسئولیت پردازش این دو گوشی بر عهده پردازنده‌ی چهار هسته ای کورتکس A53 با توان پردازش ۱.۲ گیگاهرتز است.
چندی است که سامسونگ توجه زیادی به میزان حافظه‌ی داخلی گوشی‌های میان رده‌ی خود کرده است. به زعم این سازنده‌ی کره‌ای، عصر استفاده از حافظه‌ی داخلی هشت گیگابایتی برای گوشی‌های میان رده به سر آمده است. از این رو ما شاهد ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی برای تمام گوشی‌های سری E و A هستیم.
همچنین کاربران می‌توانند حافظه‌ی این گوشی را تا ۶۴ گیگابایت دیگر به وسیله‌ی کارت حافظه‌ی جانبی microSD افزایش دهند.
اندروید، سیستم‌عامل محبوب چند سال اخیر گوشی‌های هوشمند است که در گلکسی E5 و E7 هم شاهد استفاده از آن هستیم. دو گوشی گلکسی E5 و E7 مجهز به اندروید کیت‌کت نسخه‌ی ۴.۴.۴ است. رابط کاربری نام آشنای شرکت سامسونگ یا «تاچ ویز» (Touchwiz) در این گوشی به چشم می‌خورد که توانسته قابلیت‌های پیش‌فرض اندروید را به‌طرز قابل توجهی افزایش دهد. در این نسخه از تاچ‌ویز شاهد استفاده از انیمیشن در منوها و قسمت‌های مختلف سیستم‌عامل گلکسی E5 و E7 هستیم که خود نشان‌ دهنده‌ی نگرش جدید سامسونگ به سری جدید گوشی‌های تولیدی‌اش است.
باتری لیتیوم-یونی این دو گوشی توسط کاربران غیرقابل تعویض است و دسترسی ساده‌ی فیزیکی به آن امکان‌پذیر نیست.
ظرفیت باتری گلکسی E7، ۲۹۵۰ میلی‌آمپرساعت است و پس از یک شارژ کامل به‌صورت میانگین می‌توان با آن ۱۸ ساعت مکالمه داشت.
این در حالی است که مدل E5 به یک باتری ۲۴۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شده که می‌تواند تا ۱۲ ساعت مکالمه‌ی ممتد، شارژ دوام آورد.
از مزایای این گوشی سامسونگ می توان به نمایشگر بزرگ ۵.۵ اینچی با کیفیت HD، دو گیگابایت حافظه‌ی رم، ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، پردازنده‌ی ۶۴ بیتی و دوربین سلفی باکیفیت اشاره کرد.
همچنین نبود حسگر نور محیط از جمله معایب این گوشی محسوب می شود.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا