«محسن چاووشی» به انتقادهای اخیر واکنش نشان داد

محسن چاووشی در این یادداشت که همراه با عکسی از خانه قدیمی اشان منتشر شده، نگاشته است:‌ «من به موقعش به حرف می‌آیم! اینجا، این بالا این گوشه منتهی‌الیه خانه من است. خانه من بود. خانه‌ای که ذرات جنگ را از بالاترین طبقه‌اش دیدم، چشیدم و حس کردم. جنگ آدم‌ها را ساکت بار می‌آورد. نجیب …

محسن چاووشی در این یادداشت که همراه با عکسی از خانه قدیمی اشان منتشر شده، نگاشته است:‌ «من به موقعش به حرف می‌آیم! اینجا، این بالا این گوشه منتهی‌الیه خانه من است. خانه من بود. خانه‌ای که ذرات جنگ را از بالاترین طبقه‌اش دیدم، چشیدم و حس کردم. جنگ آدم‌ها را ساکت بار می‌آورد. نجیب بار می‌آورد. نجیب مثل پدران و مادران‌مان. سال‌ها سکوت کردم. دم نزدم. نه به این خاطر که حرفی نداشتم. نه! سکوت کردم تا دل عزیزانی که دردهای من را با موسیقی و صدایم می‌شنوند و هم دردشان هستم آزرده خاطر نشود. همین چند کلمه حرف را هم نمی‌خواستم بزنم اما گفتم بگذار آنها هم بدانند که طعنه تلخ است و کنایه دل می‌سوزاند. فقط خواستم از شان و حیثیت و شعور مخاطبانم دفاع کرده باشم، خودم سالهاست به جنگ تن به تن و بی‌دفاع عادت کرده‌ام.

باز هم سکوت می‌کنم تا دل نازک شما با حرف‌هایی که کم از بمب‌ها و خمپاره‌های بی‌ریشه ندارند، نلرزد. روزی نیست که بمب‌های‌شان را از دهان لق‌شان بر سرم نریزند، بی‌انکه بدانم چرا. درست مثل کودکی‌هایم که نمی‌دانستم این بمب‌ها چرا روی سر مردم می‌ریزند و کسی جواب نمی‌داد به سئوالم. باز هم سکوت می‌کنم و ادامه می‌دهم. کار می‌کنم. می‌سازم. می‌خوانم و باز همان محسن سابقم که چاووش خوان خودم و همه آنها که می‌دانند و مرا می‌شناسند می‌مانم.

به خاطر همه شما که دوستم داریدو من هم عاشقتان هستم قوی‌تر از همیشه ادامه می‌دهم و به قول شمس تبریزی: «هیچ چیز عظیم‌تر نشوم، هیچ جز قوی‌تر نشوم.» به احترام شما.»

نوشته های مشابه
دکمه بازگشت به بالا