خودروسازی به سبک ایرانی

سعید هوشیار چند سالی است که این ماجرا در کل دنیا بسیار تغییر کرده! ماجرای تیپ بندی در خودروهای وطنی هم به کل متفاوت است. در ادامه یک اتومبیل ایرانی را از بالاترین تیپ تا پایین‌ترین تیپ بررسی کرده‌ایم که این تفاوت را در چشمان‌تان ببینید. تیپ۴ چهار شیشه برقی و آیینه‌ها برقی! فرمان هیدرولیک! …

سعید هوشیار
چند سالی است که این ماجرا در کل دنیا بسیار تغییر کرده! ماجرای تیپ بندی در خودروهای وطنی هم به کل متفاوت است. در ادامه یک اتومبیل ایرانی را از بالاترین تیپ تا پایین‌ترین تیپ بررسی کرده‌ایم که این تفاوت را در چشمان‌تان ببینید.
تیپ۴
چهار شیشه برقی و آیینه‌ها برقی! فرمان هیدرولیک! چهار لاستیک نو! بدون رنگ! صندلی‌ها راحت! موتور با حجم ۱۱۰۰ سی سی! در زمان تحویل خودرو یک جاسوییچی حرفه‌ای نیز به شما داده می‌شود که در مهمانی می‌توانید با آن کلاس بگذارید.
تیپ۳
دو شیشه جلو برقی است. آیینه‌های بغل به صورت دستی و با اهرمی که توسط دانشمندان وطنی طراحی شده جابه جا می‌شود. فرمان هیدرولیک نیست و در یک دور دو فرمان  به اندازه جلوبازو نشسته ۳۵ کیلو انرژی می‌گیرد. لاستیک‌ها دست دوم هستند. صندلی‌ها در اوج ناراحتی به سر می‌برند، طوری که به همراه خرید خودرو یک کارت ویزیت پزشک معالج کمر نیز هدیه داده می‌شود. موتور با حجم ۱۱۰۰ سی سی! ضمنا اتومبیل بدون رنگ بوده و تصادفی نیست.
تیپ۲
۴ شیشه به شکل نوستالژیک و دوست داشتنی دستی است که در زمان بالا پایین بردن دوران خوش جنگ سرد را تداعی می‌کند. فرمان نه تنها هیدرولیک نیست، بلکه در حالت مستقیم خال‌جوش زده شده و باید با چکش و یا کمک رونی کلمن عزیز دور دو فرمان زد! لاستیک ندارد! صندلی‌ها پلاستیکی و از جنس فایبرگلاس مرغوب است که قابلیت شست و شو را اضافه می‌کند که این آپشن برای اولین بار در ایران برروی اتومبیل‌ها اضافه شده! یک در سمت شاگرد و گلگیر سمت راننده تصادفی است که به صورت بی رنگ و با کمک گیریس صاف شده است. موتور ۹۰۰ سی سی حجم دارد.
تیپ۱
چهار شیشه به صورت فلت قابلیت جابه جایی ندارد. ضبط ندارد و به جایش فضایی خالی طراحی شده. اتومبیل فرمان ندارد و این خودش اتومبیل‌های هوشمند گوگل را تداعی می‌کند! صندلی ندارد و به جایش چهار پایه‌هایی پلاستیکی قرار داده‌اند که فضای حمام‌های خانه مادر بزرگ را به یاد می‌آورد. کل بدنه چپی است و رنگ و بتونه دارد. اتومبیل موتور ندارد ولی به کمک دانشمندان وطنی و طراحان خلاق، سوییچ زیبایی دارد!
قیمت تیپ ۱ این خودرو ۸ میلیون تومان است. اختلاف قیمت بین تیپ ۱ تا ۴ هم ۳۶ میلیون تومان است.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دکمه بازگشت به بالا