ریشتان را بزنید؛ جریمه می‌شوید!

گروه تروریستی داعش در ادامه فتواها و اقدامات عجیب خود به تازگی و با هدف کسب درآمد جریمه‌های نقدی را علیه کسانی که با دستورات این گروه تروریستی مخالفت کنند اعمال کرده است. به گزارش موبنا، به نقل از پایگاه خبری سوریه الان، سایت “رقه در سکوت به سر می‌برد”، که اخبار شهر رقه، پایتخت …

گروه تروریستی داعش در ادامه فتواها و اقدامات عجیب خود به تازگی و با هدف کسب درآمد جریمه‌های نقدی را علیه کسانی که با دستورات این گروه تروریستی مخالفت کنند اعمال کرده است.

به گزارش موبنا، به نقل از پایگاه خبری سوریه الان، سایت “رقه در سکوت به سر می‌برد”، که اخبار شهر رقه، پایتخت خودخوانده داعش را منتشر می‌کند در خبری نوشت: گروه تروریستی داعش به تازگی لیستی از جریمه‌های نقدی سنگین برای کسانی که با قوانین اعلام شده این گروه مخالفت کنند تهیه و منتشر کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

– پرداخت ۱۰۰ دلار آمریکا برای کسانی که ریش خود را بتراشند

– پرداخت ۵۰ دلارآمریکا برای کسانی که ریش خود به صورت مدل‌های غربی اصلاح کنند

– پرداخت ۱۲ دلار آمریکا برای کسانی که پایین لباس خود را بالا بدهد

– و پرداخت یک گرم طلای ۲۴ عیار برای دخترانی که چشم‌های خود را نپوشاند.

تعیین غرامت برای خاطیان قوانین داعش سیاست جدید این گروه برای ایجاد منبع درآمد است که دیوان محاسبات داعش با هدف جمع آوری مقدار بیشتری پول در پیش گرفته است.

 

این گروه تروریستی پیش از این نیز جریمه‌های مختلفی از جمله جریمه نقدی برای استعمال دخانیات، جریمه‌های خاص از جمله نظافت محله، تخریب قبور و اجبار برای حفر خندق در شهر رقه وضع کرده بود.

 

داعش پیش از این نیز تراشیدن ریش و کوتاه کردن موهای سر را ممنوع کرده بود و آرایشگرانی که این خدمات را ارائه کنند با تعطیلی کار، ضربات شلاق، زندان و جریمه نقدی مجازات می‌شوند.

 

همچنین این گروه افراطی با صدور حکمی، جوانان را از پوشیدن لباس‌هایی که بر روی آن‌ها واژه‌ها و یا علامت‌های خاصی وجود دارد و نیز شلوارهای تنگ منع کرده و با هر کسی که از این قانون تخطی کند، به شدت برخورد می‌کند و احیانا آنان را کتک زده و یا لباس‌هایشان را پاره و گاهی نیز آنان را شلاق می‌زنند.

دکمه بازگشت به بالا