چه کسی بن لادن را لو داد ؟

 “دیلی تلگراف” روز چهارشنبه در صفحۀ نخستِ خود نوشت: “عثمان خالد” افسر سابق ارتش پاکستان، شخصی است که گمان می رود، اطلاعات مربوط به محل اختفای بن لادن را به سازمان اطلاعات آمریکا داد، و بر اساس همین اطلاعات، بن لادن در سال ۲۰۱۱ از پا درآمد. خالد، از ۳۵ سال پیش به انگلیس پناهنده …

 “دیلی تلگراف” روز چهارشنبه در صفحۀ نخستِ خود نوشت: “عثمان خالد” افسر سابق ارتش پاکستان، شخصی است که گمان می رود، اطلاعات مربوط به محل اختفای بن لادن را به سازمان اطلاعات آمریکا داد، و بر اساس همین اطلاعات، بن لادن در سال ۲۰۱۱ از پا درآمد.

خالد، از ۳۵ سال پیش به انگلیس پناهنده شده بود و در لندن به سر می برد تا این که سال گذشته، در سن ۷۹ سالگی فوت کرد.

خانوادۀ این افسر پاکستانی، هرگونه ارتباط او با هلاکت بن لادن و همچنین رابطه اش با سازمان اطلاعات آمریکا را تکذیب می کنند.

در این میان “سیمور هرش” روزنامه نگار آمریکایی، داستانِ آمریکا درباره ماجرای قتل بن لادن را مردود دانست.

به گفتۀ هرش، “بن لادن” نزد سازمان اطلاعات پاکستان در بازداشت بود و این مساله با ادعای سازمان اطلاعات آمریکا مغایرت دارد، زیرا سازمان اطلاعات آمریکا ادعا می کند که پس از گردآوری اطلاعات، به محل اختفای بن لادن در پاکستان دست یافت، و او را به قتل رساند.

به نوشتۀ دیلی تلگراف، هرش بر این باور است که یک خبرچینِ پاکستانی، در قبالِ پاداشی ۲۵ میلیون دلاری و گرفتن تابعیت آمریکایی، به سازمان اطلاعات آمریکا اطلاعاتی داده است.

اما کاخ سفید، اطلاعات منتشر شده درباره خبرچینِ پاکستانی و کمکِ او در قتل بن لادن را غیردقیق و فاقد سند و مدرک توصیف کرد.

دکمه بازگشت به بالا