در صورت حضور کشتی ایران در نزدیکی یمن آمریکا شاید از گزینه نظامی استفاده کند

مقام‌های وزارت دفاع آمریکا اعلام کردند که یک کشتی جنگی آمریکا با دقت نزدیک شدن کشتی ایرانی «شاهد» به بندر یمن را تحت نظر دارد. شبکه خبری «ان‌بی سی نیوز» در این زمینه نوشت: در حالی‌که دولت ایران به طور علنی اعلام کرده است که کشتی باری شاهد به قصد ارسال کمک‌های امدادی عازم یمن …

مقام‌های وزارت دفاع آمریکا اعلام کردند که یک کشتی جنگی آمریکا با دقت نزدیک شدن کشتی ایرانی «شاهد» به بندر یمن را تحت نظر دارد.

شبکه خبری «ان‌بی سی نیوز» در این زمینه نوشت: در حالی‌که دولت ایران به طور علنی اعلام کرده است که کشتی باری شاهد به قصد ارسال کمک‌های امدادی عازم یمن می‌باشد ولی این اقدام نادیده گرفتن درخواست‌های سازمان ملل متحد برای ارسال کمک‌های اولیه به یمن از طریق جیبوتی است.

بر اساس این گزارش، این‌که کشتی های جنگی آمریکا یا ائتلاف عربستان کشتی ایرانی را ره گیری می‌کنند یا خیر  هنوز معین نیست.

در همین رابطه سرهنگ «استیو وارن» سخنگوی پنتاگون اعلام کرده بود که اگر کشتی ایرانی شاهد حامل کمک‌های بشر دوستانه باشد، آمریکا از این کشتی می‌خواهد تا کمک‌های خود را به مقر سازمان ملل در جیبوتی که برای همین امر ایجاد شده انتقال دهد. البته اگر ایران قصد فریب را داشته باشد آنگاه این کار منجر به شکسته شدن آتش بس می‌شود.

این منبع خبری در خاتمه نوشت:مقام آمریکایی درباره احتمال واکنش واشنگتن به قصد کشتی ایرانی در پهلو گرفتن در یمن نظری نداد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا