آقای کامپیوتر و یک مشت جوان‌هایش!

به همین بهانه مروری داریم بر کارنامه مجید‌جلالی در لیگ برتر ایران: پاس تهران ۸۳-۱۳۸۲ بهترین عملکرد جلالی در رقابت‌های لیگ برتر به سومین دوره‌ آن باز می‌گردد، جايی‌که جلالی هدایت پاس را برعهده گرفت و موفق شد در پایان هفته‌ بیست و ششم با ۵۳ امتیاز این تیم را به عنوان قهرمانی برساند. پاس …

به همین بهانه مروری داریم بر کارنامه مجید‌جلالی در لیگ برتر ایران:
پاس تهران ۸۳-۱۳۸۲
بهترین عملکرد جلالی در رقابت‌های لیگ برتر به سومین دوره‌ آن باز می‌گردد، جايی‌که جلالی هدایت پاس را برعهده گرفت و موفق شد در پایان هفته‌ بیست و ششم با ۵۳ امتیاز این تیم را به عنوان قهرمانی برساند. پاس با هدایت جلالی در مسیر قهرمانی در بازی‌های خانگی ۸ پیروزی و ۴ تساوی کسب کرد و هیچ‌گاه در ورزشگاه دستگردی طعم شکست را نچشید. پاس در این فصل ۱۵ پیروزی، ۸ تساوی و ۳ باخت کسب کرد.
پاس تهران ۸۴-۱۳۸۳
پس از قهرمانی پاس در لیگ برتر جلالی در سمت خود ابقا شد تا مشابه تمامي‌تجربه‌های آشنا نتواند تیم قهرمان خود را در اوج نگه دارد و از عنوان خود با لیاقت مثال‌زدنی دفاع کند. او لیگ چهارم را نیز روی نیمکت این پاس آغاز کرد اما به دلیل کسب نتایج ضعیف از سمت خود اخراج شد و جای خود را به مصطفی دنیزلی سپرد. جلالی در طول نیم فصل نخست در طول دیدارهای خانگی ۳ پیروزی، ۳ تساوی و دو شکست را در کارنامه ثبت کرد تا هیچگاه به هدایت پاس در رقابت‌های آسیايی نرسد. جلالی در بازی‌های خارج از خانه ۵ شکست، یک پیروزی و یک تساوی کسب کرد تا مدیران وقت باشگاه نظامي‌پاس را متقاعد به اخراج کند.
صبا باتری ۸۴-۱۳۸۳
پس از اخراج از پاس، جلالی راهی صبا باتری شد تا اوضاع این تیم پرستاره را در قامت یک منجی سر و سامان ببخشد و تیمي‌را که زینو دینوویچ صربستانی در نهایت با کسب ۳۵ امتیاز در رده‌ نهم قرار داده بود، به عنوان قهرمانی در جام حذفی و سوپرکاپ برساند. به این ترتیب بود که او برای دومین سال متوالی بر سکوی افتخار فوتبال ایران ایستاد و از خود به عنوان یک صاحب سبک در فوتبال ایران رونمايی کرد.
صبا باتری ۸۵-۱۳۸۴
جلالی بار دیگر به سرنوشت اخراج پس از قهرمانی دچار شد. او در صبا در هفته‌  سوم پس از تساوی خارج از خانه برابر ابومسلم اخراج شد، آن‌هم در شرایطی که در آزادی به استقلال باخته بود و در صباشهر ملوان را شکست داده بود.
شهید قندی یزد ۸۵-۱۳۸۴
پس از اخراج از صبا باتری آقا معلم به سراغ چالشی سخت و نفس‌گیر رفت، چالشی که در حال سقوط بود. او از هفته‌ ۱۹ لیگ پنجم هدایت تیم بحران‌زده‌ شهید قندی را پذیرفت و در ۵ دیدار خانگی که روی نیمکت این تیم نشست یک پیروزی، دو شکست و دو تساوی کسب کرد تا یکی از ضعیف‌ترین دوران مربیگری خود را سپری کند. او در بازی‌های خارج از خانه همچنان که مسیر سقوط را می‌پیمود در حسرت پیروزی ۶ شکست و تنها یک تساوی کسب کرد.
پاس تهران ۸۶-۱۳۸۵
دومین مقطع حضور جلالی روی نیمکت پاس تهران، ۱۱ هفته بیشتر طول نکشید و او به دلیل کسب نتایج ضعیف پست خود را به همایون شاهرخی تحویل داد. او در این مقطع سه دبل در بازی‌های خانگی انجام داد و دو پیروزی، دو شکست و دو تساوی کسب کرد. جلالی در بازی‌های خارج از خانه نیز در شمار پیروزی‌ها و شکست‌ها دبل کرد و یک تساوی نیز در این بین کسب کرد.
استقلال اهواز ۸۷-۱۳۸۶
پس از جدایی فیروز کریمي‌از استقلال اهواز و قرارگیری در رأس کادرفنی استقلال، مسئولان استقلال اهواز ابتدا جلالی را به عنوان مدیر فنی به اهواز آوردند اما این مربی پس از ۲ هفته و از هفته ۱۵ روی نیمکت این تیم اهوازی نشست و در نهایت ۱۰ بازی خانگی که هدایت استقلال اهواز را بر عهده داشت، ۳ شکست، ۳ تساوی و ۴ پیروزی کسب کرد. جلالی در بازی‌های خارج از خانه آمار به مراتب بهتری داشت و سه پیروزی، سه شکست و چهار تساوی کسب کرد. در نهایت با ۴۶ امتیاز این تیم را که فصل گذشته با ناداوری قهرمانی را از دست داده بود در رده‌ هشتم قرار داد.
فولاد خوزستان ۹۱-۱۳۸۷
جلالی در مدت چهار سال حضور در تیم فولادخوزستان، در ۱۲۸ مسابقه در چارچوب لیگ برتر روی نیمکت فولاد نشست که در ۴۶ بازی به پیروزی رسید، در ۴۴ دیدار به تساوی دست یافت و در ۳۸ مسابقه نیز شکست را پذیرا شد. بدین ترتیب وی حدود ۴۷ درصد از امتیازات ممکن را در لیگ برتر به‌دست آورد و عنوان ششمي‌نیز بالاترین عنوانی بود که فولاد خوزستان با این مربی کسب کرد. مجید جلالی در ابتدای فصل ۸۸ – ۸۷ و در حالی که باشگاه فولادخوزستان با خرید امتیاز تیم سپاهان نوین اصفهان به لیگ برتر راه یافته بود به این تیم پیوست و در نخستین حضور خود در کسوت سرمربی، عنوان هفتمي‌لیگ برتر را به دست آورد. فولادی‌ها در این فصل به مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات جام حذفی نیز راه یافتند که برابر ذوب آهن اصفهان شکست خوردند و از صعود به مرحله نیمه نهایی باز ماندند.
باشگاه فولاد در شروع فصل بعد تصمیم به ایجاد تغییراتی در رأس کادر فنی تیم خود گرفت و به این ترتیب، لوکا بوناچیچ به جای مجید جلالی هدایت فولادخوزستان را برعهده گرفت که نتایج خوبی کسب نکرد و پس از گذشت هشت هفته از مسابقات، سکان هدایت فولاد خوزستان بار دیگر به مجید جلالی سپرده شد. وی در ۲۶ مسابقه باقیمانده فصل روی نیمکت فولاد نشست که به ۹ برد، ۱۱ تساوی و ۶ باخت دست یافت و در نهایت عنوان دهمي‌جدول را از آن خود کرد. فولادی‌ها در این فصل نیز عملکرد خوبی در رقابت‌های جام حذفی نداشتند و در همان اولین گام، در ضربات پنالتی مغلوب آلومینیوم هرمزگان شدند و با آن جام وداع کردند.
لیگ برتر دهم، سومین فصل حضور مجید جلالی در تیم فولاد و بهترین فصل وی از نظر نتیجه گیری بود چرا که فولاد با هدایت وی مکان ششم جدول را به دست آورد و عناوینی نظیر بهترین خط حمله لیگ و آقای گل مسابقات نیز به این تیم رسید. عملکرد فولاد در این فصل مشتمل بر ۱۴ برد ، ۱۲ تساوی و ۸ باخت از مجموع ۳۴ بازی بود.
فولادی‌ها در جام حذفی نیز به مراتب بهتر از دو فصل پیش از آن نتیجه گیری کردند و تا مرحله نیمه نهایی پیش رفتند که البته در آن بازی معروف که در هوای آلوده و پر از گرد و غبار اهواز برگزار شد، نتیجه را به تیم پرسپولیس واگذار کردند و وداعی تلخ با این جام داشتند.
اما چهارمین فصل حضور مجید جلالی در تیم فولاد خوزستان با فراز و نشیب‌های فراوانی همراه بود که خاتمه آن، کسب عنوان نازل چهاردهمي‌در مسابقات لیگ برتر یازدهم بود. فولادی‌ها که تا هفته بیست و پنجم به نتایج نسبتا قابل قبولی دست یافته و در رده ششم جدول جای گرفته بودند، به ناگاه دچار افت فاحشی شدند و در ۹ هفته باقیمانده در حسرت پیروزی باقی ماندند تا هفته به هفته شرایط نامساعدتری پیدا کنند. فولاد در جام حذفی نیز بار دیگر تا مرحله یک چهارم نهایی پیش رفت که در ضربات پنالتی نتیجه را به شهرداری یاسوج واگذار کرد و از دور مسابقات کنار رفت. بدین ترتیب و پس از اینکه فولاد خوزستان در مدت ۹۲ روز حتی یک پیروزی هم به دست نیاورد، دو طرف به این نتیجه رسیدند که به همکاری چهار ساله خود خاتمه دهند.
تراکتورسازی ۹۳-۱۳۹۲
جلالی پس از یک سال دوری از لیگ برتر به تیم پرستاره‌ تراکتور رفت تا هم‌رویای این تیم برای قهرمانی را به حقیقت تبدیل کند و هم اینکه ارزش‌های فنی خود را بار دیگر به اثبات برساند. دو هفته پس از حضور جلالی روی نیمکت، تراکتور به پرسپولیس و گسترش فولاد باخت تا عجیب‌ترین اتفاق ممکن افتاد و او اولتیماتوم گرفت. ۱۸ هفته بعد دومین اولتیماتوم به سرمربی این تیم داده شد؛ سخنگوی هیات مدیره سرخپوشان تبریزی در دهمین روز از آذرماه ۱۳۹۲ گفته بود: «تراکتورسازی دیگر نباید متحمل شکست شود و در صورت رقم خوردن اولین باخت مجید جلالی باید استعفا کند و از هدایت این تیم دست بکشد. همچنین پیشنهاد شد کادر فنی از نظرات فنی علی کریمي‌بازیکن این تیم نیز استفاده کند». جلالی در مجموع ۲۳ بازی روی نیمکت تراکتورسازی، ۹پیروزی، ۱۱تساوی و تنها ۳ شکست کسب کرد و با ۳۸ امتیاز در رده ششم به‌کار فنی خود پایان داد.
سایپا ۹۴-۱۳۹۳
مجید جلالی در ابتدای فصل با قراردادی سه ساله به سایپا پیوست. در بیانیه ابتدای فصل سایپا آمده بود «در این قرارداد که تا سه سال بر پایه توافق طرفین قابلیت تداوم خواهد داشت ،‌ سرمربی جدید سایپاي البرز، تلاش خواهد داشت تا در ادامه مسیری که طی یک‌سال گذشته آغاز شده ، علاوه بر ارتقاي فضایل اخلاقی و روح رادمردی و پهلوانی، در اصلاح و نوسازی سبک بازی، زنجیره تربیت و پرورش بازیکن از رده‌های پایه به تیم بزرگسال و ارزش افزایی فنی بازیکنان وارکان باشگاهی اهتمام نماید».
جلالی در سایپا ۱۱ برد، ۸ مساوی و ۱۱ باخت کسب کرده و بالاتر از پدیده، پرسپولیس و صبا در رده هفتم جدول رده‌بندی قرار دارد. سایپا در این فصل از رقابت‌ها تیم منسجم و جوانی است، تیمي‌که موفق شده فولاد را با سه گل مغلوب و پدیده را چهارتایی کند. سایپا در دو بازی رفت و برگشت ۴ امتیاز از پرسپولیس گرفته و در بازی رفت هم موفق شده تیم خوب ذوب‌آهن را مغلوب کند. مجید کامپیوتر در پایان هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتر استعفا داد و اعلام کرد در پایان فصل از سایپا می‌رود. او پس از اعلام استعفا از رنج‌هایی که برای نارنجی‌پوشان کشیده بود، گفت: «من برای سایپا خیلی زحمت کشیده بودم. هر روز از ساعت ۸:۳۰ صبح تا آخر شب در باشگاه حضور داشتم و برای آینده این باشگاه به همراه کادر فنی نقشه مي‌کشیدیم؛ آینده ای که سایپا مي‌توانست در آن بزرگی کند اما مسائلی وجود داشت که ترجیح دادم استعفا دهم. اگر نامه ای نوشتم در آن گفتم به خاطر مشکلاتی که وجود دارد، مي‌روم. من در یک کانِکس تاریک تا شب مي‌نشستم و برای موفقیت سایپا برنامه‌ریزی مي‌کردم».

دکمه بازگشت به بالا