پروژه فيلترينگ در مركز تحقيقات تعريف شد

به گزارش فارس به نقل از وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، كمال محامدپور ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: اين پروژه توسط دو مجموعه به عنوان يك كنسرسيوم اجرا مي‌شود.وي افزود: بعد از مطالعات بسيار پروژه‌هايي در اين حوزه تعريف و به كنسرسيوم مربوطه ارايه شده تا كارهاي تحقيقاتي آن را انجام دهند.محامد‌پور خاطرنشان كرد: …

به گزارش فارس به نقل از وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، كمال محامدپور ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: اين پروژه توسط دو مجموعه به عنوان يك كنسرسيوم اجرا مي‌شود.
وي افزود: بعد از مطالعات بسيار پروژه‌هايي در اين حوزه تعريف و به كنسرسيوم مربوطه ارايه شده تا كارهاي تحقيقاتي آن را انجام دهند.
محامد‌پور خاطرنشان كرد: مقرر شده است تا درقالب اين پروژه تمامي جنبه‌هاي موضوع فيلترينگ از مراحل تحقيقات تا توليد نرم‌افزارها، سخت افزارهايي كه بتوانند اين بحث را تحت پوشش قرار دهند مورد مطالعه و بررسي قرار گيرند.
معاون آموزش، پژوهش و امور بين الملل وزارت اربتاطات ادامه داد:‌ علاقه‌منديم دانشگاه‌ها نيز در اين حوزه حضور جدي داشته باشند و به طبع آن،‌محصولات قابل قبولي نيز ارايه كنند.
وي در خصوص نقش مركز در اين پروژه نيز گفت: مركز تحقيقات مخابرات ايران نيز همانند گذشته نقش حمايت از توليد و تحقيقات روي موضوعات مرتبط را برعهده خواهد داشت.
وي با بيان اين مطلب كه اجراي اين پروژه‌ها به زمان نياز دارد تاكيد كرد: براي دو سال ابتدايي اجراي آن حدود ۵۰ ميليارد ريال بودجه پيش‌بيني شده است.
محامدپور در خصوص پروژه مطالعه تدوين پيشنهاد پروژه IDC ملي نيز تصريح كرد: اين پروژه با همكاري كارشناسان شركت ارتباطات زيرساخت در حال انجام است.
وي افزود: در حال حاضر مطالعات اوليه در اين حوزه انجام شده و طي چند ماه آينده نتيجه به شركت ارتباطات زيرساخت ارايه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا