نوکيا پلتفورم كنترل خانه با تلفن همراه را طراحي کرد

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت سافت پديا، نوکيا با اين اقدام خود در صدد ساخت پلتفورمي است که تلفن‌هاي همراه را به سيستم كنترل هوشمند خانه مرتبط  کند و به اين ترتيب به کاربران امكان مي‌دهد با استفاده از گوشي خود سيستم‌هاي امنيتي، گرمايي و تهويه خانه‌شان را كنترل كنند. …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت سافت پديا، نوکيا با اين اقدام خود در صدد ساخت پلتفورمي است که تلفن‌هاي همراه را به سيستم كنترل هوشمند خانه مرتبط  کند و به اين ترتيب به کاربران امكان مي‌دهد با استفاده از گوشي خود سيستم‌هاي امنيتي، گرمايي و تهويه خانه‌شان را كنترل كنند.
همه اين کاربردها روي اين پلتفورم، قابليت استفاده در کامپيوتر و گوشي هاي هوشمند را دارند و به اين ترتيب مي توان با استفاده از هر دستگاه مجهز به مرورگر و از طريق اتصالات اينترنت و Wi-Fi با دستگاه هاي کنترل کننده ارتباط برقرار کرد.
پيش بيني مي شود که اين پلتفورم جديد انقلابي در سيستم امنيتي منزل به وجود آورد و افق جديدي براي سازندگان دستگاه هاي تلفن همراه بگشايد.
ارايه دهندگان اين طرح معتقدند که اين دستگاه ها واسط کاربري ايدآلي براي کنترل هوشمندانه خانه مخصوصا زماني که کاربر در منزل نيست، هستند.
بر اين اساس نوکيا با شرکت RWE ، يکي از بزرگ ترين تامين کنندگان انرژي اروپايي و ديگر شرکت ها براي توسعه دستگاه هايي با فناوري هاي پيشرفته تر اقدام به همکاري کرده است.
۱۳۵/۱۴/۱۷۹

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا