اتحاديه اروپا هزينه هاي رومينگ را کاهش مي دهد

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت پي سي ادويزور، در ماه سپتامبر کميسيون اروپا پيشنهاد تخفيف بالا را براي ارسال و دريافت پيام کوتاه هنگامي که کاربر در کشور خارجي به سر مي برد، داد.براساس اين پيشنهاد ، تعرفه  دانلود اطلاعات براي هر مگابايت ، يک يورو اعلام شد و هزينه …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت پي سي ادويزور، در ماه سپتامبر کميسيون اروپا پيشنهاد تخفيف بالا را براي ارسال و دريافت پيام کوتاه هنگامي که کاربر در کشور خارجي به سر مي برد، داد.
براساس اين پيشنهاد ، تعرفه  دانلود اطلاعات براي هر مگابايت ، يک يورو اعلام شد و هزينه مکالمات صوتي رومينگ نيز کاهش مي يابد.
براساس اين گزارش، مناطق شهري کشورهاي حوزه اتحاديه اروپا ۵/۲ ميليارد پيام کوتاه ارسال کردند که براي اپراتورهاي تلفن همراه ۸۰۰ ميليون يورو درآمد درپي داشته است.
هزينه ارسال پيام کوتاه در حالت رومينگ تقريبا ۱۰ برابر بيشتر از زماني است که کاربر در کشور خانگي خود به سر مي برد و تخفيف اين هزينه ها به عنوان يک بخش اصلي و اساسي بازار مخابراتي اروپا مورد بررسي قرار گرفت.
کميسيون اورپا هم اکنون با پشتيباني از ۲۷ منطقه قصد دارد ميزان هزينه ارسال و دريافت مکالمه را در حالت رومينگ که کاربر خارج از کشور  خانگي به سر مي برد، کاهش دهد.
در سال ۲۰۰۷ ميزان هزينه رومينگ مکالمات زماني که کاربر در خارج از کشور به سر مي برد ۴۶/۰ يورو و براي دريافت مکالمه ۲۲/۰ يورو بود.
بر اساس برنامه جديد ، از اول جولاي سال ۲۰۱۲ بدون در نظر گرفتن ماليات ارزش افزوده ميزان هزينه مکالمه به ترتيب ۳۴/۰ و ۱۰/۰ يورو در نظر گرفته مي شود.
۱۷۹/۱۴/۱۳۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا