برخورد دوگانه با جاسوسي چرا ؟

فردي که به نام اشتري خودش را معرفي کرد ، اظهارات جالب توجهي براي فعالان و دست اندرکاران شبکه هاي مخابراتي کشور داشت . وي توصيه هايي داشت که واقعا معلوم بود که انگار پشيمان شده و دارد در آخرين لحظات عمرش براي اطرافيانش وصيت مي کند که راه وي را ادامه ندهند و عبرت …

فردي که به نام اشتري خودش را معرفي کرد ، اظهارات جالب توجهي براي فعالان و دست اندرکاران شبکه هاي مخابراتي کشور داشت .
وي توصيه هايي داشت که واقعا معلوم بود که انگار پشيمان شده و دارد در آخرين لحظات عمرش براي اطرافيانش وصيت مي کند که راه وي را ادامه ندهند و عبرت بگيرند .
هر چند که اگر سخنان اشتري را هر روز هم در شبکه هاي مختلف تکرار کنند و در روزنامه هاي مختلف هم مجددا منتشر کنند ، اما آناني که معتقدند که مرگ مال همسايه است ، باز باور ندارند ، اما شايد باشند کساني که ممکن است در يک لحظه از خواب غفلت بيدار شوند .
حدود يک سال پيش دادستان اراک هم از دستگيري دو جاسوس در حين عکسبرداري از تاسيسات هسته اي  جمهوري اسلامي ايران در استان مرکزي خبر داد .
بنا به گفته دادستان محترم ،  اين دو جاسوس چندي بعد مشخص شد که از کارکنان شبکه مخابراتي وابسته به اپراتورايراني – خارجي (ايرانسل – MTN )بودند که شايد تنها بدليل خارجي بودن آنها هيچگاه مجازات هم نشدند ، شايد هم اصلا جاسوس نبودند و براي تفريح آمده بودند از تاسيسات  هسته اي ايران در اين نقطه عکسبرداري مي کردند و قصد بدي نداشته اند !؟
به هر علت جاسوسان خارجي کارمند شبکه مخابراتي ايرانسل-MTNبه بوته فراموشي سپرده شدند و ديگر کسي جرات پيگيري هم پيدا نکرد ، اما اشتري نامي به جرم جاسوسي در شبکه مخابراتي ايران ، محاکمه و اعدام شد .
شما فکر مي کنيد علت اين برخورد دوگانه چيست ؟
۱۷۹/۱۳/۱۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا