حضور در ۲۲ كشور جهان با سرمايه ۲۳ ميليارد دلاري

به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات خبرگزاري فارس به نقل از Zain.com،اپراتور Zain كه قبلا به MTC شهرت داشت، از پيشتازان ارائه خدمات تلفن همراه در خاورميانه محسوب مي شود. اولين اپراتور تلفن همراه خاورميانه فعاليت خود را از سال ۱۹۸۳ آغاز كرد و با اجراي استراتژي توسعه خود از سال ۲۰۰۳ موفق به حضور در …

به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات خبرگزاري فارس به نقل از Zain.com،اپراتور Zain كه قبلا به MTC شهرت داشت، از پيشتازان ارائه خدمات تلفن همراه در خاورميانه محسوب مي شود. اولين اپراتور تلفن همراه خاورميانه فعاليت خود را از سال ۱۹۸۳ آغاز كرد و با اجراي استراتژي توسعه خود از سال ۲۰۰۳ موفق به حضور در ۲۲ كشور در خاورميانه و آفريقا شد.
Zain با ۱۶ هزار كارمند خدمات متنوع صوتي و ديتاي خود را به بيش از ۵۶.۳ ميليون نفر در نقاط مختلف جهان ارائه مي كند و اميدوار است تعداد مشتركان خود را تا سال ۲۰۱۱ در سراسر جهان به بيش از ۱۵۰ ميليون نفر برساند. در ادامه نام اين كشورها و خدمات ارائه شده را با هم مرور مي كنيم.
بحرين
فعاليت زين در بحرين از سال ۲۰۰۳ آغاز شد. راه اندازي شبكه ۳G، ارائه خدمات بي سيم واي – فاي، ايجاد اولين سرويس تلويزيون همراه ، ارائه خدمات وايمكس، ايجاد اولين شبكه نسل ۳.۵ تلفن همراه در بحرين، ايجاد خدمات شبكه اي VPN براي صاحبان مشاغل و امكان ثبت نام در دانشگاه با استفاده از تلفن همراه از جمله سرويس هاي جالب زين در بحرين محسوب مي شود. زين با ۶۰۳ هزار مشترك در بحرين ۴۸ درصد از بازار تلفن همراه اين كشور را در اختيار دارد.
اردن
سابقه حضور زين در اردن به سال ۱۹۹۴ بازمي گردد. در آن زمان زين به عنوان اولين اپراتور تلفن همراه اردن مشغول به كار شد. اين شركت با ۲.۲۵۳ ميليون نفر مشترك ۳۹ درصد از بازار تلفن همراه اردن را در اختيار دارد. زين براي اولين بار خدمات MMS و GPRS را در اين كشور ارائه كرد و ايجاد شبكه گسترده فيبر نوري از ديگر اقدامات زين در اين كشور است.
عراق
زين موفق ترين اپراتور تلفن همراه عراق محسوب شده و با ۸.۵۲۲ ميليون مشترك ۷۰ درصد از بازار تلفن همراه اين كشور را در كنترل دارد. Voicemail، SMS, MMS، GPRS از جمله سرويس هاي زين براي مشتركان عراقي است. زين همچنين بيش از ۹۰ درصد از خاك عراق را عليرغم تمامي مشكلات امنيتي تحت پوشش خود قرار داده است.
عربستان سعودي
عربستان سعودي از جمله كشورهايي است كه زين به تازگي (از اگوست سال ۲۰۰۸) در آنها فعال شده است. اين شركت كويتي بيش از ۱.۵ ميليارد دلار در عربستان سرمايه گذاري كرده و خدمات خود را با فناوري ۳.۵G به مشتركان ارائه مي دهد. تماس ويديويي، تلويزيون همراه، ارائه خدمات متنوع ارزش افزوده و ديتا و اينترنت پرسرعت همراه از جمله خدمات زين در عربستان است.
ديگر كشورها
ديگر كشورهايي كه زين در انها فعال است عبارتند از سودان، لبنان، بوركينافاسو، چاد، جمهوري دموكراتيك كنگو، جمهوري كنگو، گابن، كنيا، ماداگاسكار، مالاوي، نيجر، نيجريه، سيرالئون، تانزانيا، اوگاندا و زامبيا.
مرور خدمات زين
وپ: كاربران اين سرويس مي توانند به ايميل، اطلاعات بانكي و ارزش سهام، وضعيت آب و هوا، وضعيت آخرين پروازها، فهرست فيلم هاي در حال اكران، اطلاعات هتل ها و رستوران ها،جديدترين اخبار، دانستني هاي گوناگون و اطلاعات مذهبي دسترسي داشته باشند. از اين سرويس مي توان براي ارسال فاكس و ديتا نيز استفاده كرد. هزينه استفاده از اين سرويس در هر دقيقه تنها ۱۰ فلس است. ( هر دينار كويت معادل ۳۴۰۰۰ ريال است. هر ۱۰۰ فلس معادل يك دينار است.)
اينترنت پرسرعت: با استفاده از شبكه پرسرعت اپراتور زين دسترسي به اينترنت همراه با سرعت ۷.۲ مگابيت در ثانيه امكان پذير است. هزينه استفاده از خدمات ياد شده به ازاي هر كيلوبايت تنها يك فلس است. افرادي كه دوست دارند با استفاده از لپ تاپ، رايانه روميزي يا حتي در زمان حضور در كشوري ديگر از اين سرويس بهره مند شوند كافيست وسيله اي به نام e-Go را از زين خريداري كرده و آن را به پرت USB دستگاه خود متصل كنند.
تهيه نسخه پشتيبان از اطلاعات: اپراتور زين به مشتركان خود امكان مي دهد كه از اطلاعات با ارزش خود مانند پيامك ها، MMS، عكس ها، ويديوها، بازي ها، زنگ هاي گوشي، برنامه ها و … نسخه پشتيبان تهيه كنند. اين اطلاعات بر روي سرورهاي ايمن زين ذخيره شده و تنها شخص مشترك به آنها دسترسي خواهد داشت. براي استفاده از اين سرويس كاربر بايد عبارت BACKUP را به آدرس ۹۹۵۰۹ پيامك كند.
به گزارش فارس خدمات تفريحي: يكي از سرويس هاي جالب زين Sami3ny (سمعني) نام دارد كه با استفاده از آن مي توانيد كاري كنيد تا فرد تماس گيرنده با شما تا قبل از پاسخگويي به جاي شنيدن صداي بوق قطعه موسيقي يا آهنگي كه شما انتخاب كرده ايد را بشنود. استفاده از اين سرويس به ازاي هر قطعه آهنگ تنها نيم دينار هزينه دارد.
سرويس تفريحي ديگر زين goal service است كه جديدترين تحولات ليگ فوتبال اروپا را با استفاده از پيامك و به طور آني به اطلاع مشترك مي رساند. هزينه استفاده از اين خدمات در هفته ۵۰۰ فلس است.
تماس ويديويي سرويس ديگر اين اپراتور است كه هر دقيقه آن ۴۵ فلس هزينه دارد. چت از طريق پيامك با استفاده از مسنجرهاي ياهو، MSN و ICQ و تماشاي برنامه هاي تلويزيوني يا ويديوهاي كوتاه درخواستي از جمله ديگر خدمات تفريحي زين است. در اينجا لازم به ذكر است كه هزينه ارسال هر MMS از طريق سرويس اپراتور زين (بدون محدوديت حجمي) تنها ۵۰ فلس است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا