فروش گوشي هاي هوشمند به ۹۵ ميليارد دلار مي رسد

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “افريکن نيوز”، اينفورما پيش بيني کرده است که فروش گوشي هاي هوشمند تا ۲۰۱۳ نيمي از فروش کل تلفن هاي همراه را به خود اختصاص خواهد داد. نوکيا که بزرگ ترين سازنده تلفن همراه جهان است در توليد گوشي هاي هوشمند نقش اساسي ايفا …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “افريکن نيوز”، اينفورما پيش بيني کرده است که فروش گوشي هاي هوشمند تا ۲۰۱۳ نيمي از فروش کل تلفن هاي همراه را به خود اختصاص خواهد داد.
نوکيا که بزرگ ترين سازنده تلفن همراه جهان است در توليد گوشي هاي هوشمند نقش اساسي ايفا مي کند و شرکت هاي ريم و اپل نيز با توليد گوشي هاي هوشمند رقابت سختي با يکديگر دارند.
چين يکي از بازار هاي اصلي گوشي هاي هوشمند است و در ماه سپتامبر فروش اين گوشي ها در اين کشور ۲/۱۲ درصد افزايش يافت.
فروش گوشي هاي هوشمند در چين روند پر سرعتي را دارد و نوکيا، موتورولا و Dopod بيشترين سود را از فروش اين نوع گوشي ها نصيب خود کرده اند.
نوکيا ۷۰ درصد فروش گوشي هاي هوشمند را به خود اختصاص داد و پس از آن موتورولا با ۹/۱۸ درصد، Dopod با ۲/۵ درصد، سامسونگ با ۶/۲ درصد و سوني اريکسون تنها با يک درصد قرار گرفته اند.
** تعريف گوشي هوشمند
کارشناسان تعريف هاي مختلفي از گوشي هوشمند ارايه مي دهند، برخي معتقدند که گوشي هاي هوشمند معمولاً به دو صورت موجودند، گوشي هاي هوشمند PDA مانند ، که در اصل يک دستگاه PDA يا کامپيوتر جيبي هستند و در خود قابليت برقراري تماس تلفني را هم دارند و مدل بعدي گوشي هايي هستند که تلفن همراه محسوب مي شوند  و در خود برخي قابليت هاي يک PDA مانند تقويم ، ايميل ، مرورگر وب و برنامه هاي آفيس را نيز دارند.
 PDA ها ، معمولاً داراي صفحه نمايشي بزرگتر، حساس به تماس ، با قلم  کار مي کنند ، صفحه کليد ندارند و از صفحه کليد مجازي روي صفحه نمايش برخودارند.
اغلب گوشي هاي هوشمند حداقل دوربين VGA دارند و مي توانند عکاسي و فيلم برداري کنند، داشتن پخش کننده موسيقي و ويدئويي يک استاندارد نيست، اما در مدل هاي جديد، متداول شده است.
در ميان نرم افزارهاي اين دستگاه ها مي توان به کتاب هاي الکترونيکي، بازي ها و دستگاه هايي چون دريافت کننده هاي GPS و دوربين اشاره کرد که اين گوشي ها را  به گوشي هايي با قابليت هاي بالا تبديل مي کند.
مشخصات يک گوشي موبايل هوشمند عبارت از  صفحه نمايش بزرگ، قابليت کار با اطلاعات، ابزاري دستي براي ارايه کارايي هاي کامل يک تلفن است و در عين حال قابليت هاي يک PDA را نيز داشته باشد.
اغلب ناظران صنعتي و توليدکنندگان با اين تعريف تقريباً ساده موافقند، اما از نظر طراحان ، شکي نيست که قابليت کار با برنامه هاي کاربردي،  از ويژگي ها و خصوصيات اصلي اين دستگاه ها به شمار مي رود.
جيسون لانگريج، مدير تجارت موبايل مايکروسافت در انگلستان، در اين باره مي گويد: از نظر ما گوشي هوشمند ترکيبي از دستگاه هاي سنتي ارتباطي با برنامه هاي کاربردي و اطلاعات پيشرفته است.
در يک تعريف ساده تر، يک گوشي پيشرفته امکان دسترسي شما به ايميل هايتان را مقدور مي سازد، و مي تواند ايميل ها و تقويم قرارها را با پي سي هماهنگ سازد.
گوشي هاي هوشمند در حقيقت بيشتر، خصوصيات پي سي ها را دارند تا گوشي موبايل و  خصيصه اصلي آن ها  از نظر عامه مردم اين است که قابل برنامه ريزي باشد.
تحليلگر ديگري وجه تمايز يک گوشي هوشمند را در دارا بودن سيستم عامل باز و قابليت نصب و لغو آزادانه برنامه هاي کاربردي مي داند.
۱۱۲/۱۴/۱۷۹

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا