هنوز همراه اول رقابت خود را آغاز نکرده است

به گزارش خبرنگار سيتنا ، دکتر محمد سليماني، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات شب گذشته در برنامه تهران ۲۰ اظهار داشت:سرويس وايمکس، از آنجايي که پهناي باند بالايي دارد و اينترنت پرسرعت ارائه مي کند مي تواند با استقبال مشترکان مواجه شود.وي ادامه داد: مناقصه براي ارائه اين تکنولوژي برگزار شده و برندگان در ۳۰ …

به گزارش خبرنگار سيتنا ، دکتر محمد سليماني، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات شب گذشته در برنامه تهران ۲۰ اظهار داشت:سرويس وايمکس، از آنجايي که پهناي باند بالايي دارد و اينترنت پرسرعت ارائه مي کند مي تواند با استقبال مشترکان مواجه شود.
وي ادامه داد: مناقصه براي ارائه اين تکنولوژي برگزار شده و برندگان در ۳۰ استان کشور انتخاب شده اند که البته در اين ميان انتظار مي رود اين سرويس در شهرهاي بزرگ و مراکز استان ها با استقبال مواجه شود.
سليماني تصريح کرد: اگر برندگان مناقصه وايمکس از اين فرصت نهايت استفاده را ببرند حداقل مي توانند تا پنج ميليون مشترک در يک برهه زماني کوتاه جذب کنند.
وي گفت: نياز به اينترنت پرسرعت به صورت بالقوه در ميان مشترکان ما ديده مي شود.
وي در ادامه اظهاراتش در خصوص وضعيت شبکه تلفن همراه در کشور گفت: در حال حاضر حدود ۴۱ ميليون مشترک تلفن همراه داريم که در اين ميان تنها از ابتداي دولت نهم تاکنون ماهانه حدود يک ميليون سيم کارت واگذار شده است.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در خصوص ارائه سرويس GPRS نيز گفت: انتظار مي رفت سرويس GPRS شهريور ۸۶ ارائه شود اما تا آبان ۸۷ ارائه اين سرويس به طول انجاميد.
وي با بيان اين که در حال حاضر اين سرويس در تهران و کرج ارائه شده است ، در ارتباط با رقابت اپراتور هاي تلفن همراه در کشور گفت: هنوز همراه اول رقابت خود را آغاز نکرده است.


دکتر سليماني افزود: در صورتي که همراه اول ۵۱ درصد از سهامش وارد بورس شده و هيات مديره آن از بخش خصوصي باشد، مي تواند وارد فضاي رقابتي شود.
وي همچنين تصريح کرد:تعرفه مکالمات با تلفن همراه مطابق با متوسط استاندارد هاي جهاني است.
سليماني در پايان خاطر نشان کرد: اگر ضريب نفوذ تلفن همراه به بيش از ۱۰۰ درصد برسد و همچنين پوشش جغرافيايي شبکه کامل شود به استاندارد جهلاني نزديک شده ايم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا