حفره هاي موبايلي و گرفتاريهاي کاربران

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” ، هجوم هکرها به تلفن هاي همراه بويژه گوشي هاي هوشمند غير قابل کنترل شده است و  تحقيقات نشان مي دهد که خطر هکرها براي گوشي هاي هوشمند هر۶ ماه ۲ برابر مي شود. کاربران بايد نسبت به حمله هکرها هوشيار باشند.گوشي هاي هوشمند مانند گوشي هاي مجهز به …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” ، هجوم هکرها به تلفن هاي همراه بويژه گوشي هاي هوشمند غير قابل کنترل شده است و  تحقيقات نشان مي دهد که خطر هکرها براي گوشي هاي هوشمند هر۶ ماه ۲ برابر مي شود. کاربران بايد نسبت به حمله هکرها هوشيار باشند.
گوشي هاي هوشمند مانند گوشي هاي مجهز به ويندوز موبايل، سيمبيان و آيفون به شدت در خطر مبتلا شدن به ويروس ها و اسپم ها مي باشند.
اين گوشي هاي هوشمند مي تواند توسط هر آماتور کامپيوتر با چند کد و به کاربردن  حيله هاي مخصوص هکر ها مورد هجوم قرار گيرد.
ويروس هاي تلفن همراه نه تنها اطلاعات شخصي و حساب هاي بانکي را تهديد مي کند بلکه مي تواند سيستم اپراتوري تلفن همراه را نيز مختلف کند.
فرستادن پيام هاي کوتاه نا خواسته و استفاده هاي نا به جا از دوربين و همين طور چک کردن و خواندن پيام هاي شخصي از ديگر تبعات ويروس هاي تلفن همراه است.
مشکل ويروس هاي تلفن همراه در آمريکا به يک مساله جدي تبديل شده است و روزانه ۲۰۰ ويروس تلفن همراه گوشي هاي هوشمند را تهديد مي کند.
بازار هند نيز از اين ويروس ها در امان نيست و با افزايش روز افزون تعداد کاربران اين کشور، تعداد ويروس ها نيز به طور فزاينده اي افزايش مي يابد.
پايگاه اينترنتي “مارکت واچ”، طي گزارش اعلام کرد ، مطالعات و تحقيقات مختلف نشان داده است که تعداد کاربران اتحاديه اروپا که گرفتار کلاهبرداري هاي موبايلي شده اند در ۱۲ ماه گذشته ۲۵ درصد افزايش يافته است.
در مطالعه که توسط موسسهM:Metrics  انجام شده پنج   بازار اروپايي مورد بررسي قرار گرفته است که شامل بريتانيا، فرانسه، ايتاليا ، اسپانيا و آلمان است.
برخي اپراتورها با ارايه آنتي اسپم ها (پيام هاي نا خواسته ) و کلاهبرداري هاي موبايلي مبارزه کرده و جلوي آن را به نوعي گرفته اند.
بر اساس گزارشات M:Metrics تعداد کاربران اروپايي که پيام هاي متني ناخواسته دريافت مي کنند هر سال ۳/۲۱ درصد افزايش مي يابد و بسياري از اين پيام هاي کوتاه حاوي ويروس است.
خطر دريافت اسپم ها در اروپا جدي شده است بطوري که 
اسپم ها در فرانسه هر سال ۳/۶۱ درصد افزايش مي يابد و اين کشور به پر خطرترين کشور اروپايي از نظر دريافت اسپم هاي موبايلي است.
از آنجا که تلفن همراه وسيله براي نگهداري اطلاعات شخصي مانند پسووردها، شماره هاي حساب بانکي، کارت اعتباري و غيره است، کلاهبرداري هاي از طريق تلفن همراه روبه افزايش است.
بر اساس تحقيقات جديد ۶/۵ ميليون کاربر اروپايي از طريق تلفن همراه به اطلاعات مالي خود دسترسي دارند که نسبت به سال گذشته ۶/۲۳ درصد رشد داشته است.
استفاده از سرويس هاي بانک همراه در ايتاليا از ژوئن ۲۰۰۷ تا ژوئن ۲۰۰۸ ميلادي  2/30 درصد افزايش يافته است.
از طرف ديگر تصاوير و ويديوهاي خصوصي که با تلفن همراه گرفته مي شود با دزديده شدن يا گم شدن آن در اختيار همه قرار گرفته و از آن سوء استفاده مي شود  و آمار ها نشان مي دهد که ۵۰ درصد کاربران اروپايي با اين مشکل روبرو هستند.
** سرويس قمار موبايلي
از سوي ديگر استفاده از سرويس هاي قمار نيز به يک مشکل اساسي براي بازارهاي اروپايي بويژه در بين نوجوانان زير ۱۸ سال تبديل شده است.
به گزارش موسسه ام . متريک ، اسپانيا قمارباز ترين نوجوانان ۱۳ تا ۱۷ ساله را دارد و چهار درصد نوجوانان اين کشور از ژوئن ۲۰۰۷ تا ژوئن ۲۰۰۸ از سرويس هاي قمار تلفن همراه استقبال کرده اند.
بريتانيا با ۳/۱ نوجوانان که از نوع سرويس ها استفاده کرده اند کمترين مشکل را در اين رابطه در بين کشورهاي اروپايي داشته است.
محققان “جونيرپر ريسرچ” پيش بيني کرده اند ، درآمد قمارهاي موبايلي در آمريکا تا سال ۲۰۱۳ ميلادي به ۵/۲۷ ميليارد دلار مي رسد.
قوانين جديدي در آمريکا راجع به قمار موبايلي وضع شده ، درحالي که اروپاييان هنوز براي کنترل اين مساله قوانيني وضع نکرده اند.
از طرف ديگر ارايه سرويس هاي بخت آزمايي تلفن همراه در آمريکاي لاتين و بازار هاي آسيايي روبه افزايش است و تا پايان سال ۲۰۱۳ بيش از ۴۰۰ ميليون کاربر خواهد داشت.
براساس تحقيقات جديد “جونيپر ريسرچ”، اروپاي شرقي بزرگ ترين بازار قمار موبايلي در جهان است.
قيمت متوسط يک تلفن همراه در اروپا ۰۷/۴۷۶ يورو است و مشترکين تلفن همراه به طور متوسط ۴۰۱ يورو در سال براي تلفن همراه خود هزينه مي کنند که ۰۷/۶ يورو آن مربوط به دريافت محتواهاي موبايلي شامل زنگ هاي موبايل، صفحات زمينه، بازي ها موسيقي است.
کاربران اسپانيايي با ۵۴۴ يورو در سال بيشترين هزينه را براي تلفن همراه خود اختصاص مي دهند.
۱۱۲/۱۴/۱۷۹

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا