امروز پرونده الکامپ چهاردهم هم بسته مي‌‏شود

به گزارش خبرنگار ايلنا، نمايشگاه ۴ روزه الکامپ چهاردهم و تلکام نهم از ساعت ۱۰ صبح دوم آذرماه با حضور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات به طور رسمي آغاز به کار کرد.استقبال مردم و تعداد بازديدکنندگان اين دو نمايشگاه بسيار جالب و قابل توجه بود، به طوريکه مي‌‏توان گفت تعداد بازديدکنندگان روز اول به نسبت …

به گزارش خبرنگار ايلنا، نمايشگاه ۴ روزه الکامپ چهاردهم و تلکام نهم از ساعت ۱۰ صبح دوم آذرماه با حضور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات به طور رسمي آغاز به کار کرد.
استقبال مردم و تعداد بازديدکنندگان اين دو نمايشگاه بسيار جالب و قابل توجه بود، به طوريکه مي‌‏توان گفت تعداد بازديدکنندگان روز اول به نسبت تبليغات کمي هم که شده بود درخور توجه بود.
براساس اين گزارش، يکي از نقاط مثبت اين نمايشگاه حضور قابل توجه شرکت‌‏هاي خصوصي به نسبت سال‌‏هاي گذشته بود(در سال‌‏هاي گذشته بيشتر اصناف بخش خصوص با تحريم اين نمايشگاه از حضور شرکت‌‏هاي خصوصي جلوگيري مي‌‏کردند).
در اين نمايشگاه سالن‌‏ها را نه بر اساس حروف الفبا که براساس چگونگي فعاليت به سه بخش سخت‌‏افزاري، نرم‌‏افزاري و دستگاه‌‏هاي الكترونيك و تجارت الكترونيكي تقسيم کرده بودند که در اين ميان حضور شرکت‌‏هاي نرم‌‏افزاري بسيار بيشتر از شرکت‌‏هاي سخت‌‏افزاري بود و آن تعداد اندکي که از شرکت‌‏هاي سخت‌‏افزاري حضور داشتند تنها با ارائه کاتالوگ محصولات خود را معرفي مي‌‏کردند و کمتر محصولات خود را به نمايشگاه آورده بودند.
يکي از مسؤولان غرفه‌‏هاي شرکت سخت‌‏افزاري در پاسخ به خبرنگار ايلنا دليل اين امر را ارزي حساب کردن غرفه‌‏ها اعلام کرد و گفت: آوردن محصولات خارجي باعث مي‌‏شود که ما تمامي هزينه‌‏هاي مساحت غرفه را به صورت ارزي و به دلار بپردازيم که اين براي شرکت‌‏ها صرفه اقتصادي ندارد، بنابراين ما به نشان دادن بروشور محصولات اکتفا مي‌‏کنيم.
اين در حالي است که در سال‌‏هاي گذشته در نمايشگاه فروش محصولات سخت‌‏افزاري هم وجود داشت.
براساس اين گزارش، در تلکام نهم اوضاع به يک منوال ديگر بود و بيشتر بازديدکنندگان خواهان اطلاع از خدمات جديد اپراتورها و شرکت‌‏هاي مخابراتي بودند. البته بودند کساني که تنها براي شرکت در قرعه‌‏کشي‌‏هاي دو اپراتور بزرگ کشور در غرفه‌‏ها بودند ولي بيشتر بازديدکنندکان تخصصي بودند که اين جاي اميدواري بسيار دارد.
در تلکام جاري شاهد حضور شرکت‌‏ها و کمپاني‌‏هاي بيشتري نسبت به چند دوره اخير بوديم که در ميان حضور يافتگان در اين رويداد ICT، مشاهده نام‌‏هاي تجاري معتبر و حضور مديران اين کمپاني‌‏ها بسيار اميدوارکننده بود، چرا که چنين استقبالي نويدبخش آينده‌‏اي روشن در برگزاري دوره‌‏هاي بعدي اين نمايشگاه است ولي براي رسيدن به نقطه اوجي که مد نظر همه است راه زيادي در پيش داريم که بايد طي شود و اين نيازمند برنامه‌‏ريزي مناسب‌‏تر و متولي تخصصي است.
از ضعف‌‏هاي نمايشگاه امسال عدم داشتن ستاد خبري، خبرنگار مخصوص خود نمايشگاه، اطلاع‌‏رساني دقيق و به موقع از حضور افراد و مسؤولان کشوري بود که باعث مشکلات بسياري شده بود.
به هر حال چهاردهمين نمايشگاه بين‌‏المللي الكترونيك، كامپيوتر و تجارت الكترونيك (ايران الكامپ ???? ) و نهمين نمايشگاه مخابرات و ارتباطات ( تلکام نهم) از دوم آذرماه سال جاري در محل دائمي نمايشگاه‌‏هاي بين‌‏المللي تهران با حضور ??? شركت داخلي و ?? شركت‌‏كننده خارجي از كشورهاي مختلف از جمله آلمان، هندوستان، چين، تايوان، هلند، فرانسه، ژاپن، بلژيك، سوئيس، دانمارك، نروژ، روسيه، انگلستان، تركيه، كره جنوبي، ايتاليا، اسپانيا، فيليپين، لهستان، كانادا ، هنگ كنگ، سنگاپور، استراليا، سوئد و امارات متحده عربي در بخش‌‏هاي فعال در كالا و خدمات سخت‌‏افزار، نرم افزار، دستگاه‌‏هاي الكترونيك و مخابراتي آغاز شد و در طول چهار روز برگزاري خود در حد توان خود به معرفي آخرين دستاوردهاي توليدي و فناوري‌‏هاي نوين و ايجاد بستر مناسب جهت ارتباط مستقيم بين توليدكنندگان داخلي و خارجي و دست‌‏اندركاران مربوطه پرداخت.
ولي بايد توجه داشت که حضور زياد شرکت‌‏ها و بازديدکنندگان نبايد گمراه‌‏کننده باشد و دليل بر برگزاري خوب نمايشگاه باشد.
اميدواريم در سال‌‏هاي آينده شاهد حضور تخصصي‌‏تر و ساماندهي مناسب نمايشگاه باشيم.
گفتني است، نمايشگاه الکامپ چهاردهم و تلکام نهم بدون هيچ اختتاميه‌‏اي و با تمديد يک ساعته بازديد ساعت ۱۸ امروز به کار خود پايان مي‌‏دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا