اتصال ۱۶۰ هزار مشترک همراه اول به GPRS / امکان پرداخت قبوض با موبايل

سيد حسن رضوي در گفتگو با خبرنگار مهر با بيان اين مطلب گفت: همراه اول تاکنون سعي کرده پوشش کاملي را در سطح کشور ايجاد کند به طوري که بيش از ۱۱۶ شهر کشور تحت پوشش شبکه سيار قرار دارند. وي گام بعدي اين شرکت را ايجاد تنوع سرويس براي مشترکان ذکر کرد و افزود: …

سيد حسن رضوي در گفتگو با خبرنگار مهر با بيان اين مطلب گفت: همراه اول تاکنون سعي کرده پوشش کاملي را در سطح کشور ايجاد کند به طوري که بيش از ۱۱۶ شهر کشور تحت پوشش شبکه سيار قرار دارند.


وي گام بعدي اين شرکت را ايجاد تنوع سرويس براي مشترکان ذکر کرد و افزود: از يک ماه گذشته سرويس GPRS را فراهم کرديم که به زودي MMS را نيز در اختيار مشترکان همراه اول قرار خواهيم داد.


رضوي با ابراز اميدواري نسبت به افزايش سرعت سرويسها اظهار داشت: در حال حاضر ارائه سرويس موبايل Payment را در دستور کار قرار داديم.


معاون فني و مهندسي شرکت ارتباطات سيار در اين باره توضيح داد: در حال حاضر دستگاههاي ATM در شعب بانکها نصب شده است و مشتريان نيازهاي خود را از طريق اين سيستمها در مواقعي که بانکها تعطيل هستند برطرف مي کنند.


وي افزود: در پروژه موبايل Payment گوشيهاي موبايل همانند ترمينالهاي ATM عمل مي کنند و قادرند کليه پرداختها اعم از پرداخت قبوض مختلف آب، برق، تلفن و انتقال وجه از يک حساب به حساب ديگر را از طريق گوشيهاي موبايل انجام دهند.


رضوي با بيان اينکه اجراي اين روش مي تواند از سفرهاي درون شهري جلوگيري کند خاطرنشان کرد: با ارتقاي اين شبکه فرد قادر خواهد بود علاوه بر رفع نيازهاي بانکي بتواند از خدماتي مانند تهيه بليط، اطلاعات وب سايتها و … استفاده کند.


سرويس MMS


رضوي از راه اندازي سرويس MMS  ظرف يک ماه آينده خبر داد و به مهر گفت: از طريق سرويس MMS امکان ارسال متن و تصوير فراهم مي شود که تا ظرف يک ماه آينده مشترکان تلفن همراه مي توانند از اين خدمات بهره مند شوند.


وي با بيان اينکه همراه اول توانسته خانواده ۲۸ ميليون نفري را ايجاد کند ابراز اميدواري کرد که از طريق موبايل نقل و انتقال اطلاعات براي مشترکان تسهيل شود.


معاون فني و مهندسي همراه اول در خصوص مسئوليتهاي زيرساخت مخابراتي گفت: در حال حاضر متناسب با نيازهاي مشترکان از Genration هاي ۲ تا ۲.۷۵ استفاده مي شود که در صورت نيازهاي بيشتر از تکنولوژيهاي ۳G استفاده مي شود.


رضوي در خصوص اينکه آيا ۳G آخرين تکنولوژي مخابراتي روز دنيا است يا خير، اظهار داشت: ما با توجه به کاربردهاي کاربران از تکنولوژيهاي مورد نياز استفاده مي کنيم.


سرويس GPRS


معاون فني و مهندسي شرکت ارتباطات سيار ايران در ادامه به مهر گفت: در حال حاضر ۱۶۰ هزار نفر از مشترکان تلفن همراه اول از سرويس GPRS استفاده مي کنند.


رضوي در اين باره توضيح داد: در حال حاضر اين سيستم در مرحله گذر و تست است و در تهران آغاز به کار کرده است.


وي ادامه داد: با پذيرش مشترکان تستهاي اوليه آغاز شده و تنظيمات لازم در حال انجام است.


 رضوي خاطر نشان کرد: به زودي اين سرويس در مراکز استانها و در مدت کوتاهي در کل کشور اجرايي خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا