تعرفه گوشي نيازي به کاهش ندارد

” محمد فقيهي ” در گفت و گو با خبرنگار موبنا افزود: دولت فعلي با افزايش تعرفه چهار درصدي به ۶۰ درصد ، در سال ۸۵ تعرفه مصوب شده خود را اجرا کرد که البته با گذشت چندي از اجراي اين نرخ مشکلات دولت در زمينه واردات قاچاق افزايش يافت و دولتمردان مجبور شدند تا …

” محمد فقيهي ” در گفت و گو با خبرنگار موبنا افزود: دولت فعلي با افزايش تعرفه چهار درصدي به ۶۰ درصد ، در سال ۸۵ تعرفه مصوب شده خود را اجرا کرد که البته با گذشت چندي از اجراي اين نرخ مشکلات دولت در زمينه واردات قاچاق افزايش يافت و دولتمردان مجبور شدند تا اين تعرفه را به ۲۵درصد کاهش دهند .
وي افزود : تعرفه ۲۵ درصدي براي حمايت دوجانبه از صنعت نوپا گوشي تلفن همراه و مصرف کنندگان وضع گرديده است تا بي عدالتي در اين نرخ مصوب مشاهده نگردد .
معاون سابق سازمان بازرگاني خارجي استان تهران اظهار داشت : برخي از صاحبنظران معتقد هستند در صورتي که تعرفه واردات ۱۰ درصد تعيين شود قاچاق حذف شده و هرچه ميزان تعرفه واردات افزايش يابد به همان ميزان قاچاق نيز افزايش پيدا مي‌كند ، اما نکته قابل توجه اين است که بايد ديد که تعرفه ۱۰درصدي چه خسارت هايي را براي صنعت گوشي تلفن همراه در داخل به بار مي آورد .
وي ادامه داد : تعرفه گوشي تلفن همراه نيازمند يک ثبات است بنابراين کارشناسان و دست اندرکاران بايد زمان بيشتري را براي تصويب تعرفه اين کالا صرف کنند .
۱۲۳/ ۱۴/۱۷۹

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا