افزايش واگذاري تلفن همراه تا ۵۰ ميليون شماره

به گزارش خبرنگار موج، محمد سليماني وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در پنجمين همايش تجارت الكترونيك با اعلام اين مطلب افزود: در سال هاي ۷۱ تا ۷۳ رود تلفن سيار به كشور به آهستگي انجام مي شد و در سال اول ۹ هزار و در سال دوم ۱۵ و سال سوم ۶۰ هزار خط تلفن …

به گزارش خبرنگار موج، محمد سليماني وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در پنجمين همايش تجارت الكترونيك با اعلام اين مطلب افزود: در سال هاي ۷۱ تا ۷۳ رود تلفن سيار به كشور به آهستگي انجام مي شد و در سال اول ۹ هزار و در سال دوم ۱۵ و سال سوم ۶۰ هزار خط تلفن ثابت به متقاضيان توزيع شد كه اين رقم در ابتداي فعاليت دولت نهم به ۷ ميليون رسيد و در حال حاضر اين رقم ۴۱ ميليون است.
وي گفت: در حوزه ارتباطات وضعيت كشور به نحوي است كه در شروع انقلاب ۸۵۰ هزار تلفن ثابت داشتيم كه اين رقم در ابتداي دولت نهم به ۱۸ ميليون و در حال حاضر به ۲۴ ميليون رسيده است.
سليماني تصريح كرد: اگر با وضعيت به روز رساني تلفن همراه مواجه نمي شديم توزيع تلفن همراه از ۵۰ ميليون نيز عبور كرده بود چرا كه توان ما در حوزه مديريت و توسعه بسيار بالاست.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: ما با توزيع ۵/۱ ميليون سيم كارت در يك ماه ركورد دار بوده ايم .
وي در خصوص پوشش دهي جاده ها اظهار داشت: تا پايان سال ۸۶ بيش از ۳۷ هزار كيلومتر از جاده هاي كشور تحت پوشش بوده اند و در حال حاضر اكثر جاده ها به لحاظ ارتباطي تحت پوشش هستند.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با مقايسه تعداد مراكز ارتباطي كشور نسبت به دوران قبل از انقلاب گفت: در سال ۵۷ ، ۸۸ نقطه مركز بين شهري بوده كه امروزه تعداد اين مراكز به بيش از ۶ هزار و ۳۰۰ نقطه رسيده است.
سليماني عنوان كرد: در زمينه خدمات عمومي و تلفن همگاني نيز در شروع انقلاب ۴ هزار دستگاه تلفن عمومي داشته ايم كه اين رقم در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰ هزار دستگاه است.
وي در خصوص انتقال تلفن افزود: انتقال تلفن در سال ۵۷ ، ۱۷ هزار خط بود كه اين رقم در سال ۸۴ به يك ميليون و در سال ۸۶ به دو ميليون رسيد.
وي در پايان در خصوص پهاني باند اينترنت گفت: به لحاظ پهناي باند بين المللي در وضعيت مناسبي به سر مي بريم و هر متقاضي پهناي باند مي تواند آن را دريافت كند.


 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا