نوکيا مرکزتحقيقاتي جديد در هاليوود راه اندازي مي کند

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت اينترنتي ” پي سي وورلد دات کام” ،  نوکيا اين مرکز را به منظور گسترش طيفي از ابزارها و فن آوريهاي مربوطه به سرگرمي ها ، راه اندازي مي کند.شرکت نوکيا طي بيانيه اي اعلام کرد ، محققان در اين مرکز تحقيقاتي جديد نوکيا درباره …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت اينترنتي ” پي سي وورلد دات کام” ،  نوکيا اين مرکز را به منظور گسترش طيفي از ابزارها و فن آوريهاي مربوطه به سرگرمي ها ، راه اندازي مي کند.
شرکت نوکيا طي بيانيه اي اعلام کرد ، محققان در اين مرکز تحقيقاتي جديد نوکيا درباره برنامه هاي رسانه اي گوناگون مربوط به فيلم ، موسيقي ، بازيها ، وب و تلويزيون فعاليت مي کنند.
مطالب تحقيقاتي اين مرکز جديد نوکيا بر محورهاي مختلف همچون  ايجاد محتوي ، ارتقاي ميان افزار کاربري و فعل  انفعال جامعه استوار است.
نوکيا همچنين درنظر دارد با بکار گيري ؛ تشريک مساعي و مشارکت مجموعه سرگرمي ساز هاليوود به اين هدف دست يابد و به اين منظور با دانشگاه کاليفرنيا در لس انجلس  و دانشگاه کاروليناي جنوبي ، همکاري خواهد کرد.
نوکيا همچنين داراي مراکز تحقيقاتي در ” پالو آلتو” ،  “کاليفرنيا” ، ” کمبريچ”  ، ” ماساچوست ” و همچنين مراکزي مشابه در اروپا  و پکن است.
شرکت نوکيا در سال ۱۸۶۵ در فنلاند تاسيس شد ؛ دفتر مرکزي آن در شهر “اسپو” است و در زمينه صنعت ارتباط از راه دور و توليد کالاهايي از قبيل گوشي هاي تلفن همراه ، کامپيوتر  ، نرم افزار و سرويس شبکه فعاليت دارد.
نوکيا در فصل سوم ۲۰۰۸ ميلادي ۸/۱۱۷ ميليون گوشي تلفن همراه به بازار ارايه کرده است و سهم اين شرکت در بازار هاي جهاني به ۴/۳۹ درصد رسيده است که در مقايسه زمان مشابه سال گذشته با ارايه ۷/۱۱۱ ميليون تلفن همراه و سهم ۶/۳۸ درصدي از ۵/۵ درصد رشد برخوردار بوده است.
تعداد کارکنان اين شرکت تا ۳۱ دسامبر سال ۲۰۰۷ ميلادي ۱۱۲ هزار و ۲۶۲ نفر گزارش شده است.
۱۶۲/۱۴/۱۳۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا