سود ۱۸۰۰ ميليارد توماني مخابرات در سال جاري

به گزارش خبرنگار اقتصادي برنا،”محمدسليماني” امروز در پنجمين همايش ملي تجارت الکترونيکي با اشاره به اينکه تلفن همراه از سال ۷۳ وارد کشور شد گفت: در سال اول ۹ هزار تلفن همراه راه اندازي شد که در دولت نهم اين ميزان به ۷ ميليون رسيد. وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات افزود: هم اکنون ضريب نفوذ …

به گزارش خبرنگار اقتصادي برنا،”محمدسليماني” امروز در پنجمين همايش ملي تجارت الکترونيکي با اشاره به اينکه تلفن همراه از سال ۷۳ وارد کشور شد گفت: در سال اول ۹ هزار تلفن همراه راه اندازي شد که در دولت نهم اين ميزان به ۷ ميليون رسيد. وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات افزود: هم اکنون ضريب نفوذ تلفن همراه از مرز ۴۱ ميليون نيز عبور کرده است که اگر با وضعيت به روز رساني تلفن همراه روبرو نبوديم از مرز ۵۰ ميليون هم مي گذشتيم.
وي با اشاره به اينکه هم اکنون توانايي واگذاري ۵/۱ ميليون سيم کارت در کشور وجود دارد گفت: در حال حاضر بيش از ۳ هزار روستا داراي تلفن ثابت هستند و بيش از ۱۵ هزار مرکز تلفن ثابت ايجاد شده است که از اين رقم ۵ هزار مرکز تلفن همراه متعلق به دولت نهم است.
سليماني با اشاره به راه اندازي آنتن هاي BTS در کشور اظهارداشت: در ابتدا با نصب ۵ هزار آنتن BTS تلفن همراه کار خود را شروع کرديم؛ اما هم اکنون ۲۵ هزار آنتن BTS راه اندازي شده است.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با اشاره به اينکه تا پايان سال ۸۶ بيش از ۳۷ هزار کيلومتر از جاده هاي کشور تحت پوشش آنتن دهي تلفن همراه قرار گرفت گفت: در اوايل انقلاب کشور داراي ۸۲ نقطه ارتباطي بين شهري بود که هم اکنون به ۶ هزار و ۳۰۰ نقطه ارتباطي بين شهري رسيده ايم.
وي با بيان اينکه در سال ۵۷ تعداد تلفن هاي همگاني ۴۰ هزار مورد بوده است افزود: در حال حاضر ۲۰۰ هزار تلفن همگاني در کشور وجود دارد که ۳۰ درصد آن در سه سال گذشته ايجاد شده است.
سليماني ميزان کانال هاي انتقالي را ۱۷ هزار مورد در سال ۷۴ برشمرد و گفت: در حال حاضر ميزان کانال هاي انتقالي کشور به بالاي ۲ ميليون افزايش يافته است.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات اظهارداشت: پهناي باند ارايه شده در سيستم ارتباطي کشور به گونه اي است که هر فردي مي تواند هر ميزان پهناي باند را انتخاب کند.
وي گفت: در حال حاضر شبکه فيبرنوري کشور از هزار کيلومتر هم عبور کرده است که اين امر حاکي از پيشرفت در بخش ارتباطات کشور است.
سليماني با بيان اينکه با وجود ترافيک هاي عظيم در شبکه ارتباطي کشور توانسته ايم تا ۳ برابر ترافيک ارتباطي را مديريت کنيم افزود: در سطح بين المللي هم در بخش هاي مختلف ارتباطات و فناوري اطلاعات مشکل خاصي نداريم.
وي با اشاره به اينکه در بخش توسعه زيرساخت ها در سطح بين المللي از نمره يک عدد شش دهم را کسب کرده ايم گفت: اين سهم به دليل گسترش شبکه فيبر نوري کشور است.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با بيان اينکه جوانان بيش از ساير اقشار جامعه به فناوري اطلاعات علاقه دارند اظهارداشت: به تمام سازمان ها تاکيد مي شود که براي توسعه تجارت الکترونيک در سازمان هاي خود به جاي استفاده از ژنرال هاي مسن از جوان هايي که داراي تحصيلات و نوآوري هستند در توسعه تجارت الکترونيک استفاده کنند.
وي ميانگين روزانه ارسال پيامک بين مردم را ۷۰ تا ۸۰ ميليون اعلام کرد و گفت:بيشترين ضعف اساسي ما در بخش توسعه الکترونيک مربوط به حوزه بهره برداري است که بايد سعي کرد در اين بخش راهکارهاي مشخصي را ارايه داد.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با بيان اينکه کشور ما در بخش ارتباطات و فناوري اطلاعات از حد مطلوب فاصله دارد افزود: براي توسعه تجارت الکترونيک در کشور در زمينه زير ساخت ها مشکلي وجود ندارد؛ اما کليه تقاضاها بايد با برنامه ريزي صورت گيرد.
وي با اشاره به راه اندازي سيستم MMS به عنوان يک فرصت براي تجارت و بنگاه هاي اقتصادي گفت: متاسفانه در کشور ما در ابتدا براي راه اندازي سيستم موانعي را به وجود آورده اند و بالاخره پس از ۱۶ ماه توانستيم اين شبکه را راه اندازي کنيم.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با اشاره به استفاده از سيستم وايمکس به منظور افزايش قابليت اتصال سريع تر به اينترنت افزود: اين تکنولوژي توانايي ارايه سرويس هاي مختلفي را دارد که سرمايه گذاران بايد از موقعيت پيش آمده براي ارايه اين سرويس ها استفاده کنند.
وي خاطرنشان کرد: وايمکس مي تواند خلأ اينترنت پر سرعت را براي تجار از ميان بردارد که اميدواريم در اسفند ماه امسال اين سرويس را به تجار و کليه متقاضيان ارايه دهيم.
سليماني با اشاره به سرمايه گذاري ۵/۱ ميليارد دلاري در بخش ICTگفت: چنانچه شبکه وايمکس و اپراتور سوم تلفن همراه نيز وارد عرصه ارتباطات کشور شوند، اين حجم سرمايه گذاري افزايش چشمگيري خواهد داشت.
وي همچنين با اشاره به اينکه در حوزه ارتباطات از منابع دولتي يک ريال هم استفاده نشده است افزود:سود شرکت مخابرات در سال ۸۴، ۳۵۰ ميليارد تومان بود که امسال به هزار و ۸۰۰ ميليارد تومان رسيده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا