همراه اول ۹ سرويس جديد ارزش افزوده ارائه مي‌كند

به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات فارس محمدمهدي عطوفي با بيان اين مطلب اظهارداشت: امسال برخلاف سال‌هاي گذشته، با رويكرد سرويس‌هاي ارزش‌افزوده در نمايشگاه بين‌المللي تلكام حاضر شده‌ايم، چون معتقديم كه در ساليان گذشته، بستر ارتباطي لازم براي كشور را به‌وجود آورده‌ايم و حال بايد سرويس‌هاي ارزش‌افزوده‌اي را كه به‌عنوان يك نياز احتمالي موردنياز مردم است، …

به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات فارس محمدمهدي عطوفي با بيان اين مطلب اظهارداشت: امسال برخلاف سال‌هاي گذشته، با رويكرد سرويس‌هاي ارزش‌افزوده در نمايشگاه بين‌المللي تلكام حاضر شده‌ايم، چون معتقديم كه در ساليان گذشته، بستر ارتباطي لازم براي كشور را به‌وجود آورده‌ايم و حال بايد سرويس‌هاي ارزش‌افزوده‌اي را كه به‌عنوان يك نياز احتمالي موردنياز مردم است، بر روي شبكه‌ تلفن‌همراه كشور، پياده‌سازي كنيم.
عطوفي خبر از عرضه‌ ۹ سرويس ارزش‌افزوده‌ جديد در غرفه‌ همراه‌اول به‌مناسبت نهمين سال برگزاري نمايشگاه تله‌كام داد و اين ۹ سرويس را بدين شرح معرفي كرد:
۱.سرويس MMS:
ما سرويس MMS را به‌صورت پايلوت براي گوشي‌هاي موجود در غرفه، فعال كرده‌ايم. بازديدكنندگان مي‌توانند با استفاده از اين گوشي‌ها، كاربردهاي اين سرويس را امتحان كنند.
۲.سيم‌كارت قاصـدك:
سيم‌كارت قاصدك، سيم‌كارتي است كه صرفاً‌ براي ارسال پيام‌كوتاه ارائه مي‌شود. اين سرويس براي بعضي از افراد جذابيت خاصي دارد؛ همچنين براي بعضي مراكز تجاري كه بتوانند سيستم‌هاي خودشان را به‌وسيله‌ي پيام‌كوتاه مديريت كنند.
۳.سيم‌كارت امين:
اين سيم‌كارت با هدف كاربردي كردن محصولات همراه‌اول،‌ عرضه شده است. يكي از كاركردهاي آن را با نصب روي يك خودروي سورن در غرفه، به‌نمايش گذاشته‌ايم. كه وظيفه‌ي رديابي و بعضي از كنترل‌هاي اوليه‌ي ماشين را به‌عهده دارد و عملاً‌ مي‌تواند ماشين را مديريت كند؛ و در صورت سرقت ماشين، امكان رديابي آن توسط سيستم‌هاي امنيتي را فراهم مي‌كند.
۴.Mobile Payment:
براي آشنايي مردم، سازمان‌ها و بانك‌ها با مفهوم Mobile Payment يك اپراتور تلفن‌همراه، يك سيستم نمونه را در غرفه پياده‌سازي كرده‌ايم. ما اميدواريم با اين سرويس بتوانيم كمك بزرگي به شبكه‌ي بانكي كشور براي ارائه‌ي سرويس‌هاي مطمئن‌تر و سريع‌تر، بكنيم.
۵.SMS BOX:
سرويس‌هاي مربوطه به SMS BOX يا همان بحث Short Code، صندوق پيام‌كوتاهي است كه در اختيار افراد، سازمان‌ها و شركت‌ها قرار مي‌گيرد تا در زمان‌هايي كه تلفن‌همراه‌شان در دسترس نيست يا تمايل دارند، به‌جاي گوشي، قابليت مديريت و پردازش پيامك‌هاي خود را در فضاي اينترنتي به‌دست آورند.
۶.Notification:
كساني كه در دنياي ديجيتال به ايميل خيلي وابسته هستند، با راه‌اندازي سرويس Notification يا پيغام دريافت ايميل، به‌راحتي مي‌توانند متوجه‌ي ايميل‌هايي كه در ميل‌باكس‌شان قرار مي‌گيرد، بشوند.
۷و۸. Cell Broadcast و SMS Brodcast:
تمام مشتركين همراه‌اول كه امسال به بازديد نمايشگاه مي‌آيند، در بدو ورود حتماً پيغام خوش‌آمدگويي همراه‌اول را دريافت خواهند كرد. در عين حال، سامانه‌ اين دو سرويس در نمايشگاه، به‌نمايش گذاشته شده تا سازمان‌هايي كه علاقمندند در محيط‌هاي خودشان از سرويس ارسال پيام براي يك منطقه‌ي خاص بهره گيرند، با كاركرد آن آشنا شوند.
همراه‌اول امكان ارائه اين دو سرويس را حتي به تفكيك سكتورهاي يك BTS خاص، فراهم كرده است.
OTP.9
One Time Password، آخرين سرويس جديدي است كه ارائه مي‌شود. كليه‌ي سيستم‌ها يا سازمان‌هايي كه در فضاي الكترونيكي، سرويس مي‌دهند، همواره با معضل تفكيك مشتركانشان از هكرها و افراد جاعل، مواجه‌اند.
در گذشته، مشترك براي اين سرويس‌ها، يك شناسه يا رمز عبور استاتيك، دريافت مي‌كرد كه احتمال دسترسي براي جاعلين و هكرها را نيز داشت.
باسرويس OTP، به‌صورت دايناميك، رمز عبور توليد مي‌شود و اين رمز نهايتاً ۵۰ ثانيه اعتبار دارد و به‌محض استفاده‌ي مشترك از آن، فاقد اعتبار است. براي مرحله‌ي بعدي، رمز جديدي توليد و در اختيار مشترك قرار مي‌گيرد. به اين ترتيب، حتي اگر هكر به يك سامانه، دسترسي پيدا كند، چون رمز عبوري وجود ندارد، قادر به جعل آن نيست.
شركت ارتباطات سيار ايران موفق شده است اين سرويس را بر روي گوشي‌هايش منتقل كند، مشتركي كه اين سامانه را روي گوشي‌اش نصب مي‌كند، با مجوزهايي كه دريافت مي‌كند ديگر نياز به سرمايه‌گذاري گران ندارد و به‌راحتي، گوشي‌اش رمز را توليد مي‌كند و با استفاده از آن مي‌تواند از سيستم‌هاي الكترونيكي خدمت بگيرد.
كل فضاي ديجيتالي كشور كه نياز به سرويس‌هاي امن دارند، به‌راحتي مي‌توانند از اين سيستم بهره‌مند شوند.
معاون بازاريابي همراه‌اول در ادامه‌ي گفتگو، مواردي را كه شركت ارتباطات سيار ايران، علاوه بر نُه سرويس بالا، در غرفه‌ي خود ارائه مي‌كند را به شرح زير اعلام كرد:
-تمام راهنمايي‌ها و امكان فعال‌سازي سرويس GPRS، براي بازديدكنندگان در غرفه فراهم شده است.
-سامانه‌هاي نگهداري‌وپشتيباني شبكه را به‌نمايش گذاشته‌ايم تا بازديدكنندگان از نزديك ببينند كه همراه‌اول چگونه سرويس‌دهي به ۱۰۶۵ شهر، ۳۷ هزار كيلومتر جاده و هزاران روستا را تحت كنترل ۲۴ساعته دارد و با مشاهده‌ي اين سامانه، اطمينان‌خاطر پيدا كنند كه اين شبكه، مطمئن، پايدار و قابل‌اعتماد است.
-در غرفه، دستگاه‌هاي دقيق الكترونيكي براي اندازه‌گيري سطح تشعشع آنتن‌هاي BTS نصب شده است. تا بازديدكنندگان به‌صورت زنده، نتايج آزمايش‌ها را ببينند و مطمئن شوند كه شبكه‌ي همراه‌اول، ايمن است و براي سلامتي ضرري ندارد. همچنين اطمينان‌خاطر پيدا كنند كه شركتي مانند ارتباطات سيار ايران، فقط به‌دنبال منافع مادي خودش نيست.
-در غرفه، بحث مسابقه را هم داريم كه بازديدكنندگان با استفاده از سيستم‌هاي همراه‌اول، در مسابقه شركت مي‌كنند و جوايزمان نيز سيم‌كارت‌هاي دائمي و اعتباري همراه‌اول است. چون سيم‌كارت‌هايمان در جامعه معتبر است، نيازي به استفاده از جوايز ديگر نديده‌ايم.
عطوفي افزود:در حال حاضر، واگذاري سيم‌كارت‌هاي دائمي (هر دو نوع ۲۸۸و۱۵۰ هزار توماني) در كشور به‌روز شده و پس از نمايشگاه، با توجه به تعبيه و طراحي سامانه‌هاي مربوطه، واگذاري سيم‌كارت‌هاي اعتباري را نيز در سراسر كشور به‌روز مي‌كنيم.
وي گفت: سيستم كنترل شبكه، آزمايشگاه اندازه‌گيري تشعشعات و مسابقات با جايزه‌ي سيم‌كارت، از ديگر فعاليت‌هاي غرفه‌ي همراه‌اول در سالن ۸و۹ نمايشگاه بين‌المللي تهران است. واگذاري سيم‌كارت‌هاي اعتباري نيز بعد از نمايشگاه، به‌روز مي‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا