عرضه‌ي GPRS تا پايان سال در مراكز استان‌ها

به گزارش خبرنگار رسانه‌ي خبرگزاري دانشجويان (ايسنا) محمد سليماني – وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات – در حاشيه‌ي بازديد از نمايشگاه‌هاي الكامپ و تلكام كه امروز در محل نمايشگاه‌هاي بين‌المللي آغاز شد در جمع خبرنگاران در مورد مزايده‌ي وايمكس – خدمات اينترنت پرسرعت بي‌سيم – گفت: برندگان اين مزايده در ۳۰ استان مشخص شده‌ و …

به گزارش خبرنگار رسانه‌ي خبرگزاري دانشجويان (ايسنا) محمد سليماني – وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات – در حاشيه‌ي بازديد از نمايشگاه‌هاي الكامپ و تلكام كه امروز در محل نمايشگاه‌هاي بين‌المللي آغاز شد در جمع خبرنگاران در مورد مزايده‌ي وايمكس – خدمات اينترنت پرسرعت بي‌سيم – گفت: برندگان اين مزايده در ۳۰ استان مشخص شده‌ و بايد مجوز سرمايه‌گذاري بگيرند و اميدواريم در نيمه‌ي سال ۸۸ بتوانند خدماتشان را حداقل در مراكز استان در اختيار قرار دهند.
وي درباره‌ي نمايشگاه الكامپ و تله‌كام گفت: شور و هيجاني كه در ميان بازديدكنندگان و غرفه‌داران بود بسيار اميدواركننده است و در حوزه‌ي سخت‌افزار و نرم‌افزار چشمگير بود و شركت‌هاي غيردولتي و دولتي حضور فعال‌تري نسبت به سال‌هاي گذشته داشته‌اند و ورود محصولات جديد مورد توجه قرار دارد.
او تصريح كرد: ورود بيش از ۱۵۰ قلم از محصولات مخابرات در كشور ممنوع شده و آمادگي داريم كه از طريق سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي توليدات همه توليد‌كنندگان را تاييد نمونه كرده و استانداردسازي كنيم تا در نهايت بتوانيم از دولت مجوز گرفته تا ديگر از خارج از كشور اين محصولات را وارد نكنيم.
وي خاطر نشان كرد: در حوزه‌ي نرم‌افزار اقدامات خوبي انجام شده و در اين حوزه سرعت تحولات بسيار سريع است. بايد بدانيم در اين زمينه بايد به سرعت كار كرده و پيشرفت كنيم زيرا در اين حوزه عقب هستيم اما با همت و تلاشي كه در اين زمينه انجام مي‌شود مي‌توانيم موفق شويم.
وزير ارتباطات با بيان اين كه در سال جاري ۹۰ خدمت با مصوبه دولت بايد به صورت الكترونيكي ارايه شود كه ۶۴ مورد آن عملياتي شده است اظهار كرد: اما بحث توسعه آن نيازمند حمايت درون‌ سازماني و برون سازماني است.
سليماني خاطر نشان كرد: زيرساخت‌هاي خوبي در تامين اينترنت و بانكداري الكترونيكي ايجاد شده و اكنون ۳۰ هزار مگابايت ظرفيت ارايه پهناي باند اينترنتي در كشور فراهم شده است.
وي با اشاره به اپراتور سوم تلفن همراه گفت: استقبال خوبي از اين اپراتور شد و چهارشنبه‌ي گذشته مرحله تحويل اسناد آن انجام شد و برنده اول آن دي‌ماه مشخص مي‌شود.
او ادامه داد: بازار تلفن همراه ايران بازار جذاب و پررونقي است و شركت‌ها بايد جديت بيشتري را براي كسب بازار از خود نشان دهند.
سليماني درباره‌ي سرويس MMS گفت: تجهيزات مورد نياز همراه اول به تاييد سازمان تنظيم مقررات رسيده و در آينده نزديك ارايه مي‌شود.
وي يادآور شد: در سال ۸۸ تحول عظيمي در اقتصاد ديجيتالي شاهد بوديم و بانكداري الكترونيكي و پرداخت الكترونيكي متحول شد و زيرساخت‌هاي آموزش الكترونيكي نيز در كشور فراهم شده و همگان مي‌توانند از آن بهره بگيرند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا